اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین: قتل جورج فلوید برای همه نقطه عطف بود جز ترامپ

یک روزنامه انگلیسی در یادداشتی از واکنش دونالد ترامپ در قبال اعتراضات آمریکایی‌ها به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست انتقاد کرد.

گاردین: قتل جورج فلوید برای همه نقطه عطف بود جز ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه روزنامه گاردین امروز (شنبه) در یادداشتی به قلم «دیوید اسمیت» نوشت، قتل «جورج فلوید» نقطه عطفی برای همه به غیر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده است. 

در این یادداشت آمده است، ترامپ، که به ندرت از سوی حزب خود و مردم آمریکا کنار گذاشته شده، اکنون کمتر کسی برای او احترام قائل است و از دستورات او پیروی می‌کند. 

گاردین در ادامه این یادداشت نوشت، برخی رؤسای جمهور آمریکا از فرصت استفاده کرده و به جنبش‌ها واکنش نشان می‌دادند. اما در زمانی که مردم آمریکا روی ترامپ حساب باز کرده بودند، او ظاهراً سوژه اشتباه را در زمان اشتباه برای مخاطبان ملی خود انتخاب کرد. 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز پنجشنبه نوشت، ترامپ به طور روز افزونی مانند بازمانده‌ای از آثار فرهنگی است که نه تنها از معترضان چپ‌گرا در خیابان‌ها بلکه از برخی از طرفداران میانه‌روی سیاسی خود، متحدان جمهوری‌خواه و همچنین رهبران نظامی دولت خود جدا شده است. 

گاردین در این یادداشت نوشت، ناآرامی‌هایی که به دلیل قتل جورج‌ فلوید و چهار دهه بردگی، تبعیض و ناعدالتی در آمریکا به وجود آمد، به وقت و فضا نیاز دارند تا رفع شوند، اکنون زمانی برای مبارزه نیست. اما هویت سیاسی ترامپ بر پایه درگیری ایجاد شده است. 

در اوج اعتراضات، ترامپ برای گرفتن عکس در خارج از یک کلیسا در نزدیکی کاخ سفید آماده شد. این در حالی بود که نیرو‌های پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. 

هفته گذشته نیز «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در بیانیه‌ای بی‌سابقه برای شرکت در این اقدام ترامپ عذرخواهی کرد. 

گاردین در ادامه این یادداشت آورده است، حتی «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت سنا نیز که به او انگیزه می‌دهد و او را تقویت می‌کند متوجه این وضعیت شده است. او در جمع خبرنگاران گفته بود که جمهوری‌خواهان مجلس سنا در حال کار بر روی یک طرح اصلاحیه پلیس هستند تا تبعیض‌های نژادی آشکاری که شاهد آن بوده‌ایم را رفع کنیم.  

روز گذشته (جمعه) مرکز تحقیقات پیو نتایج یک بررسی روی 9 هزار و 654 نفر از مردم آمریکا را منتشر کرد که نشان داد از هر 10 نفر شش نفر گفته‌اند پاسخ ترامپ به اعتراضات اخیر در آمریکا اشتباه بوده‌ است و تنها 37 درصد عنوان کرده‌اند که پیام‌ او درست بوده‌ است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول