اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

غیزانیه‌های بسیاری در خوزستان داریم / ۷۰۰ روستا برای تأمین و توزیع آب مشکل دارند

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: غیزانیه های بسیاری در خوزستان داریم و ۷۰۰ روستا در این استان برای تأمین و توزیع آب مشکل دارند به همین دلیل از مسؤولان ارشد انتظار حمایت داریم تا بتوانیم در راستای حل مشکلات گامی برداریم.

غیزانیه‌های بسیاری در خوزستان داریم / ۷۰۰ روستا برای تأمین و توزیع آب مشکل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از غیزانیه، صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مرحله نخست طرح آبرسانی به بخش غیزانیه اظهار کرد: تأسیسات شهید الماسی برای تأمین و تصفیه پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه و ابتدای این پروژه بود و این پروژه به طور کامل نوسازی، توسعه و بازسازی پیدا کرد.

وی افزود: این تصفیه‌خانه در گذشته ظرفیتی حدود ۹ هزار مترمکعب بر ثانیه در شبانه‌روز را شامل میشد که با اجرای این پروژه به حدود ۱۷ هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد.

حقیقی پور در تشریح اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: حوضچه‌های پیش ته نشینی، حوضچه‌های اختلاط سریع، فیلتراسیون، مخازن و ایستگاه پمپاژ آب پاک به طور کامل بازسازی شده است.

وی افزود: همچنین از توسعه اسکله آبگیر و خط انتقال تا تأسیسات و کلیه المان‌ها و فرآیندهای تصفیه‌خانه نیز به صورت کامل نوسازی و بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستاندر رابطه با فازهای نهایی پروژه آبرسانی به غیزانیه بیان کرد: قسمت دوم پروژه خط انتقال به طول ۲۳ کیلومتر شامل ۱۷ کیلومتر جی آر پی و حدود هشت کیلومتر نیز لوله پلی‌اتیلن به قطر ۶۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

وی افزود: قسمت سوم پروژه نوسازی و بازسازی ایستگاه پمپاژ تقویت فشار صفیره است که از آن ایستگاه، آب را به ایستگاه نزهه پمپاژ خواهیم کرد و در واقع مرکز ثقل روستاهای بخش غیزانیه است.

حقیقی‌پور با بیان اینکه اعتباری حدود ۴۵ میلیارد تومان در فاز اول پروژه هزینه شده است عنوان کرد: در گذشته اینجا ۹ هزار مترمکعب تولید آب داشتیم که به دلیل فرسودگی خط قدیم فقط قادر بودیم سه هزار مترمکعب در شبانه‌روز را به صفیره برسانیم و در صفیره تنها یک الکتروپمپ داشتیم که در شبانه‌روز ۱۰ ساعت کار می‌کرد.

وی افزود: اما امروز سه پمپ آنجا به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و برخی مواقع به دلیل اینکه روستای نزهه ظرفیت تصفیه آب را ندارد، مجبور می‌شویم ایستگاه پمپاژ را خاموش کنیم بنابراین با این تفاسیر باید فاز دوم پروژه را در اسرع وقت اجرا کنیم.

حقیقی پور عنوان کرد: از آن ۴۵ میلیارد تومان اعتبار بخش اول ۱۲ میلیارد تومان از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حدود ۱۳ میلیارد تومان از شرکت ملی نفت ایران و مابقی نیز از اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: در اثربخشی فاز اول، پوشش حدود ۳۰ روستا مد نظر بوده که در حال حاضر ۱۲ روستا به صورت ۲۴ ساعته تأمین آب شده و ۱۸ روستا نیز به صورت روزانه ۱۰ ساعت از آب پایدار برخوردار می‌شوند که در استاندارد تأمین آب روستایی، پایدار محسوب می‌شود.

وی افزود: این ۳۰ روستا بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و با اجرای فاز دوم که شامل ۲۸ کیلومتر خط انتقال جی آر پی به قطر ۶۰۰ میلی‌متر از صفیره تا نزهه است خواهیم توانست تا ۱۷ هزار مترمکعب آبرسانی را به نزهه داشته باشیم اما همزمان، ایستگاه تقویت فشار آن نیز باید نوسازی، بازسازی و توسعه داده شود.

حقیقی‌پور بیان کرد: غیزانیه های بسیاری در خوزستان داریم و ۷۰۰ روستا در این استان برای تأمین و توزیع آب مشکل دارند به همین دلیل از مسؤولان ارشد انتظار حمایت داریم تا بتوانیم در راستای حل مشکلات گامی برداریم.

وی با بیان اینکه نقطه هدف بعدی آبرسانی به دهستان مشرحات با هشت روستای تحت پوششی که فاقد شبکه توزیع آب است می‌باشد گفت: مشرحات ۲۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۸ کیلومتر تأسیسات شبکه توزیع آب دارد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن نیز ۳۰ میلیارد تومان است و افق طرح جمعیت پنج هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول