اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

٦۷ هزار نفر کردستانی در قرنطینه خانگی هستند/مردم سنندج خواستار قرنطینه هستند

استاندار کردستان گفت:٦۷ هزار نفر کردستانی در قرنطینه خانگی و ۳۹۳ بیمار کرونایی نیز در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

٦۷ هزار نفر کردستانی در قرنطینه خانگی هستند/مردم سنندج خواستار قرنطینه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در گزارشی که به جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به رئیس جمهور ارائه کرد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ نمونه گیری در استان انجام شده که ۱۱ هزار و ۵۶۰ نمونه آن منفی و ۵ هزار و ۴۴ مورد مثبت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون ۳ هزار و ۶۶۳ مورد بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ۲هزار و ۲۹۲ مورد از این تعداد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و در حال حاضر ٦۷ هزار نفر کردستانی در قرنطینه خانگی هستند.

۳۹۳ بیمار کرونایی در کردستان بستری هستند

وی تصریح کرد: در حال حاضر۳۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های سطح استان بستری هستند که بیشترین آمار مبتلایان نیز مربوط به شهرستان سنندج است.

وی اذعان کرد: براساس آخرین آمار تا این لحظه ۱۹۲ نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و تعداد فوتی‌ها به نسبت کل موارد مثبت را 3.8 دهم درصد است.

وی افزود: میانگین آمار فوتی‌های کشور تاکنون 4.8 دهم درصد است و میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا در استان  ٣.٨ دهم درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

افزایش تخت های ویژه در کردستان

استاندار کردستان به برخی ظرفیت‌های درمانی موجود در استان اشاره کرد و گفت: در کل استان ۱۳۳ تخت آی سی یو داشتیم که با مساعدت و همکاری مناسب وزارت بهداشت به ۱۷۴ تخت افزایش پیدا کرده است.

مرادنیا تصریح کرد: به دلیل گسترش‌شیوع بیماری کرونا خصوصا در سنندج خواسته مردم قرنطینه و یا اعمال محدودیت های شدید است.

وی گفت: اما به دلیل شرایط اقتصادی مردم موافق تعطیلی کسب و کارها نیستیم، اما می‌توانیم اماکنی را خطر آفرین، غیر ضروری و محل تجمع هستند را تعطیل کنیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول