اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

رضایی: با طرح شفافیت آرا موافقم/ تلاش می‌کنیم اعتبار لازم برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه را تامین کنیم

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس گفت: در همان روز‌های ابتدایی مجلس از طرح شفافیت آرا حمایت کردم، اما بعید می‌دانم این طرح در این دوره از مجلس نیز منجر به نتیجه شود.

رضایی: با طرح شفافیت آرا موافقم/ تلاش می‌کنیم اعتبار لازم برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه را تامین کنیم

خبرگزاری فارس، کرمانشاه - کمیل نظری: مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی فعالیت و شفافیت در سخن، نظر و  آرا فعالیت خود را شروع کرده است و حوزه شرق استان کرمانشاه با انبوهی از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف

اقتصادی،کشاورزی و امثال می‌تواند سهم بسزایی در رشد و توسعه استان و کشور ایفا کند و نمایندگان مجلس می‌توانند در تسهیل این شرایط نقش بسزایی را ایفا کنند در این خصوص با دکتر علی رضایی نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر شرح آن را می‌خوانید.

فارس: طرح شفافیت آرا با بیش از یکصد امضا تقدیم مجلس شد به نظر شما این طرح در این دوره منجر به نتیجه خواهد شد؟

رضایی: من نیز از موافقان این طرح هستم اما بعید می‌دانم این طرح منجر به نتیجه شود و در مجلس رای بیاورد، در دوره قبل مجلس نیز این طرح با بیش از 180 امضاء در صحن مطرح شد اما در نهایت این بحث بی‌نتیجه ماند و هیچ ثمره‌ای برای مردم نداشت چرا که برخی از نمایندگان مجلس از محیط شفاف در رای و اموال نگران هستند، بخشی از این طرح مربوط به شفافیت آرا و بخش دیگر آن مربوط به شفافیت درآمد و دارایی نمایندگان مجلس است، من به صورت داوطلبانه و صریح در همان روز‌های ابتدایی مجلس از این طرح حمایت کردم اما بعید می‌دانم این طرح در این دوره از مجلس نیز منجر به نتیجه شود.

فارس: رویکرد اصلی شما در مجلس به چه شکلی است و علاقمند به حرکت مجلس با چه رویکردی هستید؟

رضایی: سخنان مقام معظم رهبری چراغ راه ما در مجلس خواهد بود، ایشان در سخنان اخیر خود بر دو مساله اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند و امیدواریم رویکرد مجلس به سمتی برود که مشکلات موجود در این دو مقوله حل شده و فضا برای رشد اقتصادی و فرهنگی جامعه فراهم شود، البته باید توجه داشت من یکی از 294 نماینده مجلس هستم و برای رسیدن به یک هدف در مجلس شورای اسلامی باید اکثریت مجلس با آن موافق باشند اما من در مجلس تمام سعی خود را بر رفع موانع در معیشت طبقه ضعیف جامعه قرار خواهم داد و این قشر از جامعه را فراموش نخواهم کرد چرا که بخش زیادی از خانوارهای حوزه انتخابی من در این طبقه قرار گرفته‌اند؟

فارس: وضعیت دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و رویکرد مجلس با دولت جاری به چه نحوی خواهد بود؟

رضایی: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و وارد مسائل حاشیه‌ای نشویم، تمام توان مجلس در راستای پرداختن به نیازهای مردم باید متمرکز باشد در همین راستا خواست من و اکثر نمایندگان مجلس بر این مساله استوار است که از تمامی ظرفیت‌های دولت فعلی استفاده شده و فضای برای خشنودی مردم و مقام معظم رهبری از مجلس فراهم شود، در این صورت ما مجلس موفقی را خواهیم داشت.

مقام معظم رهبری در خصوص مجلس قبلی فرمودند که مجلس دهم در بحث عدالت اقتصادی نمره قبولی نمی‌گیرد، این مساله بدان معنا است که ایشان از فعالیت‌های مجلس در این حوزه ناراضی هستند، برهان و استدلال این موضوع نیز در جامعه به صورت مبرهن و شفاف موجود است.

 

فارس: بحث عدالت اجتماعی یکی از گله‌های رهبری از مجلس قبل بود، فکر می‌کنید برنامه و رویکرد مجلس در این مقوله چگونه خواهد بود؟

رضایی: خوب  مقام معظم رهبری در خصوص مجلس قبلی فرمودند که مجلس دهم در بحث عدالت اقتصادی نمره قبولی نمی‌گیرد، این مساله بدان معنا است که ایشان از فعالیت‌های مجلس در این حوزه ناراضی هستند، برهان و استدلال این موضوع نیز در جامعه به صورت مبرهن و شفاف موجود است و ما شاهد هستیم  که بسیاری از مردم فقیر، فقیرتر و بسیاری از پولدارهای جامعه پولدارتر از قبل شده‌اند، بخش اعظم ثروت کشور در دست عده‌ای محدود قرار گرفته و بخش کوچکی از درآمدها متوجه قشر عظیمی از جامعه شده است و این مساله دقیقا برخلاف عدالت اجتماعی است و بر همین اساس لازم است فعالیت مجلس در بحث قانون‌گذاری و نظارت به سمتی پیش برود که این مشکل حل شده و این معظل نسبت به قبل کم‌رنگ‌تر و کاملا از بین برود.

فارس: همسان‌سازی حقوق کارمندان دولت و بخصوص افراد بازنشسته یکی از مسائلی است که شما در دفاع از آن صحبت کرده‌اید، اهمیت این موضوع به چه میزان است؟

رضایی: چه دلیلی دارد که یک نفر چند ده میلیون حقوق بازنشستگی و یا کارمندی دریافت کند اما بخش زیادی از کارمندان ما با حداقل حقوق بازنشسته شوند؛ دولت با طرح موضوع عدم امکان تامین بودجه و منابع لازم جهت این طرح با آن مخالف است، اما ما می‌دانیم در این طرح با کم کردن حقوق‌های نجومی در جامعه بخش زیادی از منابع طرح تامین خواهد شد و بخش دیگر آن را نیز می‌توان از منابع دیگری تامین کرد.

خصوصی‌سازی باید به اهل آن و به قیمت واقعی واگذار شود

فارس: یکی از برنامه‌های نمایندگان استان در مجلس قبل مقابله با خصوصی‌سازی‌های شبهه‌دار بود، برنامه شما در این خصوص چیست؟

رضایی: من با مساله خصوصی‌سازی موافق هستم چرا که این مهم یکی از اصول قانون اساسی است، اما این که حق مردم و نظام که صراحتا به عنوان بیت‌المال از آن یاد می‌شود به شخصی که شرایط لازم را ندارد، ارزان واگذار شود مخالف هستم این موضوع کما فی سابق توسط مجمع نمایندگان استان پیگیری خواهد شد تا بحث خصوصی‌سازی به اهل آن و به قیمت واقعی واگذار شود تا هیچ حقی از مردم و نظام ضایع نشده و شرایط ادامه فعالیت آن مراکز صنعتی با ورود افراد متخصص فراهم شود.

فارس: راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از محورهای توسعه می‌تواند در استان کرمانشاه تاثیرگذار باشد، برنامه شما در این خصوص چیست؟

رضایی: بحث راه آهن غرب کشور و اتصال شبکه ریلی به مرز پرویزخان یکی از مسائل مهم استان و محورهای اصلی توسعه استان است که در سال‌های اخیر با عدم تامین بودجه لازم مواجه شده است، تحقق این هدف نیازمند مساعدت و پیگیری مجمع نمایندگان استان است و من نیز به عنوان یکی از نمایندگان استان در راستای تامین بودجه لازم جهت اتصال شبکه ریلی کشور به مرز پرویزخان تمام تلاش خود را به کار خواهم بست چرا که با تحقق این برنامه، مرز پرویزخان به عنوان یکی از بزرگترین‌های مرزهای کشور، می‌تواند فعالیت تجاری خود را با کشور عراق توسعه دهد.

فارس: بخش عظمی از حوزه انتخابی شما را کشاورزان تشکیل داده‌اند، بحث کاشت برنج به یکی از معظلات مردم این منطقه تبدیل شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

رضایی: در کاشت برنج در منطقه باید چند مساله مهم مدنظر قرار بگیرد، مساله اول بحث معیشت مردم است، چرا که بیماری کرونا و شرایط اقتصادی جامعه باعث شده است که معیشت بخش اعظمی از کشاورزان جامعه تحت تاثیر قرار گرفته و این عزیزان در شرایط مساعدی نبوده و شرایط سختی را سپری کنند، مساله دوم برند برنج غرب کشور است. در سال‌های اخیر برنج غرب کشور به عنوان یک برنج با کیفیت اما ارزان قیمت‌تر در سبد خانوارهای ایرانی تعریف شده است و به معیشت جامعه کمک می‌کند، مشکلی که در این موضوع وجود دارد بحث تامین آب لازم جهت کاشت برنج است به همین دلیل من از استاندار خواستم که اجازه کاشت برنج به شرط حفظ منابع آب و عدم استفاده از آب‌های زیرزمینی را به صورت محدود به کشاورزان منطقه بدهد و در همین جا نیز از کشاورزان عزیز خواهش می‌کنم که به منابع آبی احترام گذاشته و کاشت برنج را به نحوی مدیریت کنند که منابع آب را با مشکل مواجه نکند.

فارس: یکی از مشکلات دیگر موجود در حوزه انتخابی شما بحث تامین آب شرب شهرستان هرسین است، پیگیری شما در این خصوص به چه نتیجه‌ای منجر شد؟

رضایی: مساله آب شرب هرسین را با کارشناسان امر بررسی کرده و راهکارهای موجود جهت حل این مشکل ارزیابی شده و در دستور کار قرار گرفته است و مسؤولان آب در شهرستان در آینده نزدیک باخرید تجهیزات لازم این مشکل را حل کرده و از وقوع مشکلات در فصل بارندگی جلوگیری خواهند کرد.

فارس: در یک مصاحبه با خبرگزاری فارس از رفع مشکل منطقه غمتسلی کنگاور صحبت کرده بودید به چه شکلی می‌توان مشکلات مردم این منطقه را برطرف کرد؟

رضایی: یک واقعیت غیرقابل انکار در منطقه عدم تناسب این مردم با فرهنگ آپارتمان‌نشینی است، من با مردم این منطقه صحبت کردم خیلی از مردم این منطقه دوست دارند در خانه‌های مستقل ولو به متراژ 100 مترمربع زندگی کنند به همین دلیل عده‌ای خانه‌های خود را واگذار کرده و عده‌ای حاضر نیستند زندگی در خانه مستقل را رها کرده و به زندگی آپارتماننشینی روی بیاورند، از طرف دیگر براساس ادعای ساکنین منطقه زمین‌های منطقه غمتسلی چندین برابر آپارتمان‌های مسکن مهر در وضعیت اقتصادی فعلی با رشد قیمت مواجه بوده است؛ به هر سوی پیشنهاد من به دولت محترم این است که با مدارا کردن با مردم و کسب رضایت ساکنین این مشکل را حل کند چرا که مردم ولی نعمت ما هستند و باید حرمت آن‌ها حفظ شده و نمی‌توان آن‌ها را از خانه خود بیرون کرد.

فارس: شما این مساله را به حادثه شهرک فدک ربط داده بودید در این خصوص توضیح می‌دهید؟

رضایی: در این منطقه از شهرستان کنگاور نیز مشکلاتی بین شهرداری و دولت در مقابل مردم به وجود آمده است البته در این موضوع ما در هر شرایطی در کنار مردم هستیم، اما در بحث حادثه شهرک فدک کرمانشاه من جدا از قضیه متاثر شدم چراکه مجریان قانون می‌توانستند به نحو مطلوب‌تری مساله را مدیریت کرده و از بروز این حوادث جلوگیری کنند چرا که همانگونه رئیس قوه قضایه هم بیان کردند در بحث زمین‌خواری و مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب ویلاهای چندهزار متری باید در اولویت قرار بگیرد. البته این حادثه و مسائل پیش آمده در آن نباید دستاویز سودجویان و زمین‌خواران جهت تعرض به اراضی بیت‌المال شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول