اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک مسئول عراقی: آمریکایی‌ها در مذاکرات با عراق به دنبال خرید زمان بودند

یک مسئول برجسته عراق گفت که آمریکایی‌ها در جلسه نخست مذاکرات با بغداد بیشتر از آنکه به دنبال تحقق اهداف فوری باشند، به دنبال خرید زمان بودند.

یک مسئول عراقی: آمریکایی‌ها در مذاکرات با عراق به دنبال خرید زمان بودند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول برجسته عراق گفت که آمریکایی‌ها در جلسه نخست مذاکرات بیشتر به دنبال خرید زمان بودند.

این مسئول عراق که به نام او اشاره‌ای نشده است، در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که بیانیه پایانی نخست جلسه گفت‌وگوی بغداد- واشنگتن با دقت و هوشیاری زیاد تدوین شد.

او افزود که در جلسه نخست دو طرف توافق کردند که نباید بحران سیاسی برای مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با اردوگاه سیاسی مخالف حضور آمریکا در عراق، به وجود آید.

این منبع همچنین گفت که بیانیه مشترک پایانی به منزله حل‌وفصل سیاسی بود و چیز جدیدی نداشت اما ممکن است گروه‌های سیاسی مخالف حضور آمریکا در عراق تا حدودی راضی و ساکت کند و همسو با مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از عراق باشد.

وی تصریح کرد که «به نظر می‌رسید آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال خرید زمان در عراق هستند تا اینکه به دنبال تحقق اهداف فوری باشند».  

از سوی دیگر «مختار الموسوی» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که بزودی میزبان یک هیأت مذاکره‌کننده عراق برای اطلاع از جزئیات گفت‌وگوها با بغداد خواهیم بود.

او در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» اظهار داشت که بایستی پایان دادن به حضور آمریکا در عراق بر اساس مصوبه پارلمان عراق سریعا حل‌وفصل شود و نباید این قضیه تا پایان گفت‌وگوها به تعویق بیفتد.

وی اشاره کرد که نگرانی‌هایی درباره اینکه گفت‌وگوها با آمریکا برای تحقق منافع آمریکا و ابقای نیروهای آن به مدت طولانی در عراق باشد، وجود دارد.

الموسوی همچنین تأکید کرد که چنانچه دولت عراق در پرونده پایان حضور نظامیان بیگانه در عراق تعلل کند در آن صورت موضع قاطع و شدیدتری اتخاذ خواهیم کرد و همه راه‌ها و گزینه‌ها از جمله سلب اعتماد از دولت روی میز خواهد بود چرا که حاکمیت عراق خط قرمز است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول