اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توزیع ۷ میلیون بسته معیشتی در کشور/ همه برای «جهش تولید» تلاش کنیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از توزیع هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در طول ۵۰ روز خبر داد و گفت: از این تعداد چهار میلیون بسته توسط مردم تهیه شده است.

توزیع ۷ میلیون بسته معیشتی در کشور/ همه برای «جهش تولید» تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی ظهر امروز در همایش آئین رسم هجرت و تقدیر از جهادگران عرصه کمک مؤمنانه و مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با دیگر نظام‌ها تفاوت‌های زیادی دارد چراکه حاکمیت این نظام دفاع از محروم و ظلم‌ستیزی است.

وی با بیان اینکه پیش فرض حاکمیت باید این باشد که همواره در تحریم و مقابله با دشمن قرار داریم، بیان داشت: عرصه جهاد با توجه به رشد بشریت جلو رفته اما نفس و ماهیت جهاد تغییر نکرده است.

بسیج باید در تمامی عرصه‌های انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل کند چراکه عرض و طول بسیج همان عرض و طول انقلاب است

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه حججی‌هایی در جریان‌های جهادی حضور دارند که متأسفانه ناشناخته هستند، تبیین کرد: بسیج باید در تمامی عرصه‌های انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل کند چراکه عرض و طول بسیج همان عرض و طول انقلاب است.

لزوم توجه به مقاومت سیاسی و عدالت اجتماعی

زهرایی بر لزوم توجه به مقاومت سیاسی و عدالت اجتماعی تأکید کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون بسیجیان در عرصه‌های مختلف اجتماعی خوش درخشیده‌اند و هر جا نظام تهدید می‌شود بسیج هم باید حضور داشته باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره و مطرح کرد: ایشان سال جاری را به‌عنوان جهش تولید نامگذاری کرده‌اند بنابراین نه تنها باید استقامت کنید بلکه می‌طلبد به جهش فکر کنید که این امر از طریق هسته‌های تپنده، زنده، عدم وابسته به بروکراسی اداری و جهادی امکان‌پذیر می‌شود.

امروز به دنبال جریان جهادی هستیم نه گروه جهادی، به دنبال تفکر جهادی هستیم نه تشکل چراکه قائل هستیم تفکر، تشکل‌ساز است

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گام دوم انقلاب آزمون و خطا نیست بلکه مسؤولیت‌پذیری است بنابراین قرار نیست در مدیریت‌ها خطا کنیم، اعلام کرد: امروز به دنبال جریان جهادی هستیم نه گروه جهادی، به دنبال تفکر جهادی هستیم نه تشکل چراکه قائل هستیم تفکر، تشکل‌ساز است.

گروه‌های جهادی؛ بهانه‌ای برای تربیت نسل تراز انقلاب

زهرایی تمام فعالیت‌های گروه جهادی را بهانه‌ای برای تربیت نسل تراز انقلاب دانست و تصریح کرد: تفکر حاکم بر جریان جهادی باید به جامعه‌سازی کمک کند لذا جهادگر باید در مسیری حرکت کند که شهدا رفته‌اند و با الگوبرداری از این عزیزان گام بردارد.

جهادگران در حوادث طبیعی نیازمند ابلاغ نبودند بلکه همواره در خط مقدم حضور داشته‌اند

 

وی خط‍‌شکنی را از تفاوت‌های نظام انقلاب اسلامی با دیگر نظام‌ها دانست و تصریح کرد: جهادگران در حوادث طبیعی نیازمند ابلاغ نبودند بلکه همواره در خط مقدم حضور داشته‌اند.

جهادگران بن بست‌ها را بشکنند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهادگران باید بن بست‌ها را بشکنند، عنوان کرد: متأسفانه برخی می‌گویند بسیج حاکمیتی است اما متوجه شدند که در بحث مبارزه با کرونا انقلاب را سرفراز کرد.

زهرایی بیان داشت: مدل رفتاری مردم در نظام جمهوری اسلامی متفاوت با دیگر نظام‌ها است، کشوری که ادعای تمدن دارد کرونایی‌های سالمند را درمان نمی‌کند و مردم به غارت فروشگاه‌ها حمله و مسؤولان از ترس می‌میرند.

در ایران با شیوع کرونا، سفره‌ها نصف می‌شود، همدلی‌ها بیشتر شده و مردم پای کار می‌آیند

 

وی به تفاوت کرونا در کشور ایران پرداخت و مطرح کرد: در ایران با شیوع کرونا، سفره‌ها نصف می‌شود، همدلی‌ها بیشتر شده و مردم پای کار می‌آیند که این امر جز مبانی باورهای اعتقادی چیزی نیست که نیازمند توجه است.

۱۵۰ جهادگر طلبه بسیجی عهده‌دار تدفین جانباختگان کرونا

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به نقش‌آفرینی بسیجیان در شرایط شیوع کرونا، مطرح کرد: ۱۵۰ جهادگر طلبه بسیجی بدون ابلاغ به تدفین متوفیان کرونایی رفتند و این همان خط‌شکن دفاع مقدس در جنگ سخت است.

در راستای این رزمایش سه و نیم میلیون خانوار شناسایی شدند که مددجوی نهادهای حمایتی نیستند

 

زهرایی رزمایش کمک‌های مؤمنانه را مشقی برای مردم دانست و گفت: در راستای این رزمایش سه و نیم میلیون خانوار شناسایی شدند که مددجوی نهادهای حمایتی نیستند اما معیشت آنان دچار آسیب شده و با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند.

۷ میلیون بسته معیشتی توزیع شد

وی از توزیع هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در طول ۵۰ روز خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد چهار میلیون بسته توسط مردم تهیه شده است، گفت: تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از کمک مردمی را توانستیم بر روی کاغذ بیاوریم و ۸۰۰ میلیارد را نتوانستیم بر روی کاغذ بیاوریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه هر جا مردم در بزنگاه‌ها از نظام فاصله گرفتند بدانید فعالیت‌های مسؤولان کم‌رنگ شده است، خاطرنشان کرد: قرارگاه ویژه عملیات جهادی تشکیل شده و از جهادگران خواستاریم نقاط آسیب‌دیده را شناسایی کرده و برای رفع آسیب‌ها مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول