اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هر روز دو نفر در همدان پلاسما اهدا می‌کنند/ انجام پلاسما برای ۸ بیمار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه هر روز یک یا دو نفر در همدان پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اهدا می‌کنند گفت: امروز هشت بیمار درخواست پلاسما داشتند که کار در حال انجام است.

هر روز دو نفر در همدان پلاسما اهدا می‌کنند/ انجام پلاسما برای ۸ بیمار

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به درمان بیماران مبتلا به کرونا با روش پلاسما اظهار کرد: دیروز هشت بیمار درخواست پلاسما داشتند که کار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه روزهای قبل هر روز به طور متوسط یک نفر یا دو اهداکننده پلاسما داشتیم گفت: تعدادی از بیماران به شکرانه سلامت خود به سازمان انتقال خون مراجعه کرده و پلاسما اهدا کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه خوشبختانه روند درمان موثر بوده است گفت: این روش درمانی، روند بیماری را کند کرده و بهبودی را افزایش و مدت زمان بستری بیماران را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نیاز اطلاع‌رسانی انجام شده تا افرادی که بهبود یافته‌اند بتوانند پلاسمای خود را اهدا کنند افزود: به صورت کار علمی مستندها جمع‌آوری و میزان اثربخشی مشخص و با استان‌های دیگر کنترل انجام می‌شود که خوشبختانه روش موثری است.

جلیلی بیان کرد: پلاسما روش جدیدی است که در دنیا اثر بخش بوده و در همدان نیز انجام می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی با اشاره به اینکه اگر اهداکنندگان پلاسما بیشتر شود دست ما برای درمان بیماران بازتر خواهد بود گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و مرخص شده‌اند که با آنها تماس گرفته و درخواست اهدای پلاسما را داشته ایم.

معاون درمان داشنگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: از هر ۱۰۰ تماس ۲۰ نفر برای اهدا اعلام آمادگی داشته‌اند چون تمام بیماران شرایط اهدا را ندارند.

وی با تاکید به اینکه ضوابطی برای اهدا وجود دارد و همه نمی‌توانند اهداکننده باشند گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا خانم‌های باردار نمی‌توانند پلاسما اهدا کنند و محدودیت‌های وجود دارد و اینطور نیست که همه بهبودیافتگان پلاسمای خون اهدا کنند.

جلیلی با بیان اینکه شرایط بیماران در سازمان انتقال خون بررسی می‌شود تا در صورت امکان پلاسما اهدا شود بیان کرد: مردم باید پیشگیری را مورد توجه قرار دهند؛ متاسفانه شاهد افزایش بیماری کرونا هستیم و نیاز به مراقبت بیشتری است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول