اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.

حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی 25 درصد است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمدرضا تابش امروز در نشست خبری در سازمان صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به مزیت های سامانه جامع انبارها گفت: در بررسی های انجام شده از سامانه جامع انبارها رشد بازرسی ها را در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ داریم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به سامانه گارانتی بیان داشت: این سامانه دو هفته آینده رونمایی خواهد شد که نقش قابل توجهی در کنترل بازار کالاهای مصرفی و با دوام خواهد داشت.

تابش با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: بر اساس این مصوبه ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و هر ذینفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و غیره و فارغ از نوع بزند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه ۱۲۴ ثبت کند.

وی در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی بیان داشت: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.

* فاصله 10 درصد قیمت کارخانه و بازار خودرو نهایی نشده است 

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه قرار بود که قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود باشد اما این موضوع اجرا نمی‌شود گفت: پیشنهاد سازمان حمایت در مورد قیمت خودرو این بود که 10 درصد بالاتر از قیمت مصوب خودرو به عنوان منشاء تعزیر در نظر گرفته شود که این موضوع به کمیته‌های مربوطه ارسال شده و در دست بررسی است. 

وی با بیان اینکه اما دیدگاه‌های متفاوتی در این باره وجود دارد، گفت: برخی معتقدند که قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد بنابراین قیمت‌های بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد. 

تابش اظهار داشت: اما سازمان حمایت در این خصوص معتقد است که باید سقف قیمت در بازار تعیین شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: موضوع مذکور پس از نهایی شدن در کمیته‌های مذکور به ستاد تنظیم بازار ارسال و تصمیم نهایی در آنجا اجرایی خواهد شد. 

وی بیان داشت: در حال حاضر جمع‌بندی در مورد قیمت خودرو بر این اساس است که قیمت خودرو توسط شورای رقابت اعلام شود و لذا آنالیز قیمتی و اعلاام قیمت نهایی خودروها باید توسط این شورا بررسی و اعلام شود. 

* 5 قلم کالا در اولویت بازرسی‌ها 

تابش از بازرسی 5 قلم کالا از جمله برنج، شکر، لاستیک، خودرو، نهاده‌های به عنوان اولویت‌های بازرسی هفته جاری و هفته آینده سازمان حمایت خبرداد. 

وی بیان داشت: اقلام مذکور علاوه بر 100 قلم کالایی است که هر روز توسط بازرسان این سازمان مورد بازرسی قرار می‌گیرد. 

تابش اظهار داشت: در حوزه برخوردی از ابتدای سال جاری 240 فقره پرونده توسط سازمان حمایت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده که حدود دو برابر آمار سال گذشته است، 

وی بیان داشت: در سال 97 نیز تعداد 994 پرونده قیمتی در سازمان حمایت بررسی شد که نسبت به سال 98 رشد با رشد 98 درصدی به هزار و 946 پرونده رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول