اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش 50 میلیون تردد در روزهای کرونایی برای صدور بیمه نامه شخص ثالث/ضریب نفوذ بیمه ای در زنجان پایین است

رئیس کل بیمه مرکزی حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث از 21 اسفند سال گذشته تا 15 اردیبهشت سال جاری را اقدامی در راستای کاهش تردد مردم در روزهای کرونایی اعلام کرد و گفت: در این مدت با کمک گرفتن از خدمات الکترونیکی شاهد کاهش50 میلیونی تردد عموم بوده ایم.

کاهش 50 میلیون تردد در روزهای کرونایی برای صدور بیمه نامه شخص ثالث/ضریب نفوذ بیمه ای در زنجان پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاح صندوق خسارت‌های بدنی شعبه زنجان که با حضور مسئولان استانی و جمعی از مدیران شرکت‌های بیمه‌ای کشور برگزار شد، در سخنانی با یادی از چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی استان در کشور، یکی از شاخصه‌های توسعه را میزان ضریب نفوذ بیمه در بخش‌های مختلف دانست، اظهار کرد: آمار این استان نشان از بالا بودن میزان مالیات و ارزش افزوده دارد و این در حالی است که باید باید برای ارتقاء نفوذ بیمه در سایر رشته‌های بیمه‌ای از جمله آتش سوزی، بدنه، زندگی و مسؤولیت تلاش کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی اجباری بودن بیمه شخص ثالث را از دلایل رشد این رشته بیمه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: یکی از اهداف سفر بنده به همراه مدیران شرکت‌های بیمه‌ای کشور بررسی راهکارهای رشد سایر رشته های بیمه‌ای در زنجان است که امیدواریم امروز و فردا به دستاوردهای مطلوبی برسیم.
وی با اشاره به رویدادهای تلخ سال گذشته که با سیل در مناطق مختلف کشور آغاز شد و خاتمه آن با بروز ویروس کرونا همراه بود، اظهار کرد: این قبیل رویدادهای تلخ در کنار وقوع آتش سوزی‌ها نقش صنعت بیمه را به عنوان پشتوانه و رسیدن به آرامش از این طریق پررنگ نشان داد. 
سلیمانی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف بیمه ای تصریح کرد: اعتقاد دارم، عمل به تعهدات بیمه ای برای شرکت های بیمه ای نوعی تبلیغات است و ورود به این عرصه اعتبار صنعت بیمه را بالا خواهد برد.
این مقام بیمه ای کشور ورود شرکت های بیمه ای خصوصی به بازار را از دیگر اتفاق های بیمه ای اعلام کرد و ادامه داد: اکنون 68 درصد سهم بازار بیمه در اختیار 33 شرکت بیمه ای و 2 شرکت تخصصی حوزه زندگی و چند شرکت اتکایی است و تلاش داریم تا روز به روز برون سپاری در این صنعت انجام بگیرد. 
وی تحریم های سال های اخیر از سوی بیگانگان را با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور یادآور شد و گفت: در این راستا بالا رفتن انسجام ملی را شاهد بوده ایم که حمایت از دارایی های شرکت ها به شکل اتکایی از دستاوردهای مهم صنعت بیمه در این عرصه بود.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگر سخنانش بیمه را صنعتی علمی و پیچیده بیان کرد و افزود: امروز تعدد رشته های بیمه ای موجب شده تا نگاه به این صنعت فراتر رود به گونه ای که اکنون با معرفی رشته های بیمه عمر و زندگی و پس انداز شاهد دریچه ای نو در این صنعت هستیم. 
سلیمانی در ادامه با اشاره به آمار بالای فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در کشور و به تبع آن استان زنجان اظهار کرد: بالا بودن این آمار جای این سوال را دارد که آیا فرهنگ بیمه ای در این استان جانیفتاده است و باید به این مساله ورود پیدا کنیم.
وی افتتاح صندوق خسارت های بدنی شعبه زنجان را گامی در راستای تکمیل زنجیره بیمه عنوان کرد و گفت: برپایی برنامه های ستاد دیه و جشن گلریزان کافی نبود و این مساله جدی احساس می شد که این صندوق در استان ها پابگیرد. 
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه نباید خودرو و موتوسیکلت بدون بیمه نامه در کشور داشته باشیم، اضافه کرد: این در حالی است که در کشور بالای یک میلیون خودرو و 9 میلیون موتوسیکلت بدون بیمه نامه وجود دارد. 
سلیمانی اجرای طرح بیمه راننده محوری را از برنامه های مهم سال جاری بیمه مرکزی اعلام کرد و درباره جزییات آن ادامه داد: در این طرح رانندگان خوب و کم ریسک از تخفیف بیمه ای برخوردار خواهند و بود و رانندگان پرخطر و پرریسک هزینه های بالا دریافت خواهند کرد. 
وی حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث از 21 اسفند سال گذشته تا 15 اردیبهشت سال جاری را اقدامی در راستای کاهش تردد مردم در روزهای کرونایی اعلام کرد و گفت: در این مدت با کمک گرفتن از خدمات الکترونیکی شاهد کاهش50 میلیونی تردد عموم بوده ایم.

تکمیل چرخه صنعت بیمه در زنجان
همچنین مدیر عامل صندوق خسارت های بدنی کشور نیز در سخنانی راه اندازی صندوق شعبه زنجان را گامی در جهت تکمیل شدن چرخه صنعت بیمه در این استان بیان کرد و گفت: این صندوق نهاد تخصصی بیمه ای کشور است که به نوعی مکمل در ارائه خدمات محسوب می شود.
علی جباری با بیان اینکه زنجان استانی رو به توسعه است و در این راه توجه به زیرساخت های صنعت بیمه ضروری است، افزود: ایجاد اعتماد و امنیت از سوی شرکت های بیمه ای در فرآیند و بهیود خدمات ارائه شده بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم، دستگاه های مرتبط و مدیران استانی از این صندوق حمایت لازم را داشته باشند، عنوان کرد: ماهیت این صندوق جزوء طرح های تکمیلی حوزه مسئولیت مدنی است و خوشبختانه دایره خدمات آن افزایش یافته است.

مدیر عامل صندوق خسارت های بدنی کشور فعالیت مجدد این صندوق را گامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی در کشور ارزیابی کرد و افزود: به حداقل رساندن میزان خسارت های وارده به خانواده ها و کاهش تعداد زندانیان غیرعمد از دستاوردهای این صندوق بوده است. 
به گفته جباری، اکنون در دورترین نقاط کشور نیز میزان خسارت های بدنی قابل پرداخت است و تاسیس شعبات نقطه عطفی در به حداق رساندن پرداخت خسارت ها است.

صندوق خسارت های بدنی پدیده ای ارزشمند در صنعت بیمه است
دبیر کل سندیکای بیمه گران کشور نیز صندوق خسارت های بدنی را پدیده ای ارزشمند در صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: خانواده ها از قِبل خسارت های خانمان سوز سست و بی بنیان می شد که این صندوق گامی در راستای رسیدن به رفاه و آرامش است.
سید محمد کریمی، با تاکید بر ارتقاء فرهنگ عمومی مردم در استفاده از وسایل نقلیه بیان کرد: به هر حال خودرو جزوء وسایل لاینفک زندگی کنونی است و باید در نحوه استفاده درست و اصولی از آن تلاش کنیم.
به گفته وی، عصر کنونی را طلایی ترین دوران صنعت بیمه در کشور است و راه اندازی نصدوق خسارت های بدنی در تکمیل اهداف توسعه ای صنعت بیمه نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول