اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دنیازدگی و رفاه‌طلبی آفت جامعه اسلامی است

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه در راس سه قوه است، گفت: امام امت 25 سال پیش هر دفعه مسؤولین را دیدند فریاد زدند مراقب باشید که دنیا زده و دنیا طلب نشوید، از آرمان های اسلام، انقلاب و شهدا فاصله نگیرید و در جنگ نرم شکست نخورید چراکه افت نظام است.

دنیازدگی و رفاه‌طلبی آفت جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی عصر امروز در مراسم سومین سالگرد شهید مدافع امنیت حسن عشوری که در مزار این شهید در ماچیان کلاچای برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد شهدا برپایی این‌گونه مجالس است اما این مجالس همه وظایف را تامین نمی‌کند و شهدا از ما انتظارات ویژه دارند.

وی با بیان اینکه انتظار شهدا از ما فراتر از برپایی یک مجلس با عظمت است، افزود: تشکر عملی همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی، مردم و همه اقشار از راه شهدا ضروری است.

امام جمعه رودسر با مروری بر گذشت چهار دهه از عمر انقلاب بیان کرد: دهه اول انقلاب به مقابله بی‌امان ملت ایران با توطئه‌های گسترده داخلی به ویژه توطئه‌های هر روزه منافقین کوردل و توطئه‌های خارجی خصوصاً هشت سال جنگ نابرابر تبدیل شد ولی در اوج همه فتنه‌ها پیروز شدیم و سربلند بیرون آمدیم.

وی با بیان اینکه دهه دوم انقلاب دوران بازسازی مادی و معنوی کشور بود و پنج استان کشور که در جنگ آسیب دیده بودند توسط مردم و رهبری امام راحل و امام خامنه‌ای بازسازی و ساخته شد که مورد تعجب دشمن نیز شد،گفت: دهه سوم و چهارم انقلاب دهه حفظ و پاسداری از آنچه در دو دهه اول به پیروزی رسیدیم خصوصاً در جبهه فرهنگی که مقام معظم رهبری شدیداً به این نکته در کنار بحث اقتصادی جامعه تاکید دارند وهمان طور که ایشان 25 سال قبل فریاد زدند شبیه خون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، قتل عام فرهنگی، ناتو فرهنگی اگر شاکر باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم یعنی عملاً با ناتو فرهنگی مقابله کرده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه دشمن امروز بناست با جنگ نرم ملت ما را از پا درآورد و زانوهای خود را روی گلوی فرهنگی ما گذاشته و فشار می‌دهد، افزود:متاسفانه امروز رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی در مجموعه مسؤولان رسوخ کرده و این شیوه‌ها، شکرگذاری از راه شهدایی مانند شهید عشوری نیست، این‌ها کفران نعمت است.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید دست تعداد زیادی از قوه مقننه در مجلس قبلی به چپاول بیت المال آلوده باشد، بیان کرد: گناه این مردم و شهدا چه بود، آیا شهید حسن عشوری در چابهار پهلوی خود را مقابل تیر دشمن قرار داد که شما دست‌تان به بیت‌المال آلوده شود؟ در قوه مجریه و قضائیه نیز چند نفر از بستگان درجه یکشان الان یا گوشه‌های زندان هستند یا متواری‌اند.

امام جمعه با اشاره به اینکه امام امت 25 سال پیش هر دفعه مسؤولین را دیدند فریاد زدند مراقب باشید که دنیازده و دنیاطلب نشوید، از آرمان‌های اسلام، انقلاب و شهدا فاصله نگیرید و در جنگ نرم شکست نخورید، افزود: آیا امروز این عده از مسؤولان آلوده و مدیران نالایق شاکر خون شهید عشوری‌ها هستند؟

وی با بیان اینکه متاسفانه یک سیگنالی از کشور به استان‌ها و شهرهای ما سرایت کرده می‌گویند ما سه تا قوه بیشتر نداریم مجریه، مقننه و قضائیه بقیه حق ورد و دخالت ندارند، تصریح کرد: آن‌هایی که این جور سخنان زهرآگین را به زبان می آورند یادشان نرود در قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه آمده که فوق سه قوه بوده که در احکام ثانویه به ایشان مراجعه می‌کنیم ولی فقیه در بالا، نمایندگانش در استان‌ها و ائمه‌جمعه در شهرها پاسداران و نگهبانان این مرز و بوم هستند پس بگویید ولی فقیه هم حق دخالت ندارد رهبر انقلاب بنشیند فقط روضه بخواند و مردم هم گریه کنند این افکاری که در جامعه پخش می‌شود یعنی شکست در جنگ نرم.

روحانی با اشاره به اینکه ولی‌فقیه به مسؤولان رفاه‌طلب هشدار می‌دهد و گوششان را می‌گیرد و شهدا هم از شما نمی‌خواهند اینگونه زندگی کنید، گفت: هفته دولت در پیش است و دولتی‌ها بر سر سفره شهیدانی مانند شهید رجایی و باهنر نشسته‌اند، برنامه‌های‌تان را با عکس این دو شهید ارائه می‌دهید آیا شهدا این گونه بودند؟ از شهدا این گونه تشکر می‌کنید؟

وی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه از انقلاب مردم همیشه تشکر عملی از شهدا داشتند، افزود: یک نمونه تشکر عملی مردم انتخاب نمایندگان خوب و تشکیل یک مجلس خوب و انقلابی است ان‌شاالله با توصیه رهبر سال آینده این مردم همت خواهند کرد دولتی جوان و انقلابی هم سر کار خواهند آورد تا دغدغه های مردم حل شود.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به اینکه ملت ایران به رغم همه مشکلات و گرفتاری‌ها بنا دارند پای خون شهدا بایستند، افزود: بخشی از مشکلات به خارج و تحریم‌ها مربوط می‌شود اما بخش عمده آن به علت بی‌عرضگی‌های برخی مدیران و فاسد بودن بعضی از مسؤولانی است که دست‌شان در بیت‌المال است و این را مردم می‌فهمند.

وی با بیان اینکه روحانیت به عنوان پیشگامان انقلاب و در راس همه رهبر انقلاب مطالبه‌گری دارند، تصریح کرد: ماها قاضی عسکر زمان شاه نیستیم که فقط گوشه‌ای بنشینیم و نصیحت کنیم ما با مطالبه‌گری هر جا هم کج رفتید به اطلاع این مردم می رسانیم و اجازه نمی‌دهیم شما آرام و قرار داشته باشید و هر کاری دلتان بخواهد با انقلاب اسلامی داشته باشیم اگر نگوییم به خون شهدا خیانت کرده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه پخش این سیگنال‌ها در کشور خون در دل خانواده‌های شهدا می‌کند، افزود: بعضاً گریه می‌کنند نه از گرانی و مشکلات کشور بلکه با این حرف‌ها می‌خواهند خط ولایت را به نحوی کنار بزنند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری برای توجه به بحث اقتصادی و فرهنگی جامعه و اینکه قطعاً مجلسیان به آن عمل خواهند تا بیش از این دشمن سنگرهای اسلام را در این کشور فتح نکند و خون در دل مردم نکند، گفت: عملاً راه شهدا را برویم و با شعار عوام فریبی نکنیم این یعنی کنار زدن اسلام ناب و بی اثر کردن خط ولایت و خون شهدا است که این خطر که نفاق مدرنیته بوده از خطر نفاق اول انقلاب بیشتر است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول