اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واکنش نماینده مجلس به هنجارشکنی در تفرجگاه‌ها/ اثرات مخرب هنجارشکنی بر توسعه اقتصادی

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بروز برخی هنجارشکنی‌ها در تفرجگاه‌های این منطقه، گفت: این عده معدود آگاهانه یا ناآگاهانه مانع از توسعه اقتصادی منطقه از دریچه گردشگری می‌شوند.

واکنش نماینده مجلس به هنجارشکنی در تفرجگاه‌ها/ اثرات مخرب هنجارشکنی بر توسعه اقتصادی

رضا آریان‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به برخی حواشی پیش آمده پیرامون هنجارشکنی برخی افراد معدود در تفرجگاه‌های شرق استان گلستان با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما حضور مردم شریف استان گلستان و حتی سایر مناطق در جنگل‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه افزایش یافته است، اظهار کرد: این موضوع در مجموع یک ظرفیت بزرگ برای این منطقه به شمار می‌رود که زمینه رشد و توسعه اقتصادی را از دریچه گردشگری و توریسم امکان‌پذیر می‌سازد.

وی با بیان اینکه طبیعا هر ظرفیت مثبت و توسعه‌دهنده‌ای با برخی چالش‌ها نیز رو به رو می‌شود، افزود: وقوع برخی هنجارشکنی‌ها در تفرجگاه‌های شرق استان گلستان و برخورد قانونی ضابطان قانون موضوعی است که طبیعتا باید ضمن پرهیز از جنجال‌آفرینی مورد آسیب‌شناسی و توجه کارشناسی قرار بگیرد.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات هنجارشکنانه که برخلاف موازین شرعی، عرفی و قانونی است قطعا موجب جریحه‌دار شدن احساسات و اعتقادات دینی و مذهبی مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: همین رفتارهای نسنجیده موجب می‌شود تا ظرفیت بزرگ گردشگری منطقه شرق استان به یک تهدید اجتماعی تبدیل شده و عملا مسیر توسعه شهرستان‌های این منطقه با چالش رو به رو شود.

آریان‌پور برخورد دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی را هنجارشکنان را مطابق قانون و وظایف مصرح قانونی آنان دانست و گفت: همواره بر رعایت قانون در عین حفظ کرامت انسانی و توجه به آبروی انسان‌ها تاکید کرده‌ایم و امروز نیز ضمن تقاضای از همگان برای کمک به توسعه منطقه از تلاش دستگاه‌های قضایی و انتظامی نیز تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه برای توسعه گردشگری در شرق استان گلستان، ادامه داد: اگر مردم عزیز نیز به کمک ما بیایند قصد داریم شرق گلستان را به منطقه هدف گردشگری در کشور و حتی برای حضور افرادی از خارج از مرزها تبدیل کنیم.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت‌های هنجارشکنانه هر چند ناآگاهانه صورت بگیرد موجب تحت‌الشعاع قرار دادن تلاش‌های مسوولان برای توسعه زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری در منطقه می‌شود، تصریح کرد: قطعا در صورت تداوم این رخدادها اثرات منفی آن بر ایجاد اشتغال و حضور گردشگر در منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مردمان شرق استان گلستان از جمله مردمان فرهنگ‌دوست و ولایتمدار هستند، اضافه کرد: بدون تردید با همکاری مردم عزیز و دستگاه قضایی و انتظامی با ایجاد فرهنگ‌سازی مثبت از تکرار این اتفاقات جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول