اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عزم جدی گنبدی‌ها برای مقابله با پیک دوم کرونایی/ پنهان شدن تب برفکی و سالک پشت نام کرونا

مردم، دهیاران و مسوولان روستاهای شهرستان گنبدکاووس برای مقابله با پیک دوم شیوع بیماری کرونا عزم خود را جزم کرده و در حال برنامه‌ریزی هستند.

عزم جدی گنبدی‌ها برای مقابله با پیک دوم کرونایی/ پنهان شدن تب برفکی و سالک پشت نام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، پس از گذر از روزهای سخت اسفندماه و اوایل فروردین ماه که با از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان و همشهریانمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و بیماری بسیاری از دوستان و نزدیکان خانواده‌های گنبدی، با کمک همه دستگاه‌های دولتی، نهادهای مردمی و مدافعان سلامت کم‌کم آرامش کرونایی در این شهر در حال حکم‌فرمایی بود که متاسفانه به دلیل رها کردن رعایت نکات بهداشتی و بی‌توجهی عمومی به پروتکل‌های بهداشتی دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری کرونا در گنبدکاووس هستیم که در حال نزدیک شدن به مرز هشدار و وضعیت قرمز است که به همین دلیل بخشداری مرکزی گنبدکاووس با جمع کردن دهیاران روستاهای این بخش که حدود 120 نفر هستند تلاش کرد تا با هشدار و آگاهی‌بخشی مانع از وقوع پیک دوم شیوع بیماری کرونا در این منطقه شود.

* در آستانه موج دوم شیوع کرونا هستیم/ جوانان هم در برابر کرونا در امان نیستند

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه پس از یک دوره نسبتا آرام و کم خطر مجددا شهرستان گنبدکاووس در شرایط خطرناکی در حوزه بیماری کرونا قرار گرفته است، اظهار کرد: از همه مردم می‌خواهیم که به هیچ عنوان تصور نکنند بیماری کرونا پایان یافته است.

عیدالحمید پالیده با بیان اینکه برخی از مردم با تصور اشتباه پایان بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، افزود: رفتار ناشناخته این بیماری این روزها نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان نیز به این بیماری مبتلا شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش عبور و مرورهای غیرضرور از روستا به شهر و بالعکس و رعایت بهداشت فردی و جمعی از نکاتی است که باید مورد توجه همه مردم در روستاها قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: نقش ما دهیاران در اطلاع‌رسانی به مردم و آگاه‌سازی آنان بسیار موثر خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در دوره نخست اوج بیماری کرونا در گنبدکاووس مردم و مسوولان روستاها بسیار خوب عمل کردند، ادامه داد: بخش عمده‌ای از روستاهای ما پاک بوده و برخی نیز با تعداد بسیار معدودی بیمار رو به رو بودند که نشان‌دهنده رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

* از تب‌برفکی و سالک غافل نشوید

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس در این نشست با بیان اینکه توجه به بیماری کرونا نباید ما را از بیماری‌های شایع در این فصول در منطقه خودمان بازدارد، اضافه کرد: بیماری‌هایی از جمله «تب برفکی» و «سالک» دو بیماری هستند که باید همه مردم به ویژه مردمان ساکن در روستاها از آنها غافل نشده و اقدامات لازم پیشگیرانه را در خصوص آنها انجام دهند.

نادر گوگلانی با تاکید بر اینکه تمامی تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری‌ها از سوی اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس اندیشیده شده است، گفت: البته این موضوع نباید به عدم توجه مردم، دهیاران و مسوولان روستایی منجر شود.

وی بر لزوم همدلی و همبستگی برای گذر از شرایط سخت کرونایی تاکید کرد و ادامه داد: پرهیز از ارتباط با پرندگان و دام‌های مشکوک، پرهیز از بی‌توجهی به بهداشت فردی و عمومی، رعایت نظافت محیط کار و زندگی و کسب آگاهی لازم برای مقابله و درمان سریع با بیماری‌های ذکر شده از جمله درخواست‌های ما از مردم است.

* نمی‌گذاریم پیک دوم کرونا در گنبدکاووس قد علم کند

بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دهیاران بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در حدود چهار ماه گذشته ثابت کردند که در عرصه مقابله با کرونا پیشگام هستند، افزود: از زحمات همه دهیاران عزیز که در این مسیر شبانه‌روزی تلاش کردند، صمیمانه سپاسگزارم.

رضا باقری با بیان اینکه نباید بگذاریم پیک دوم بیماری کرونا در شهرستان گنبدکاووس قد علم کند، تصریح کرد: هر چند شهرستان گنبدکاووس ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به شرق استان گلستان است اما می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مرتبط با طرح فاصله‌گذاری فیزیکی در این مسیر گام‌های بلندی را برداریم.

وی از تلاش برخی از دهیاران که شخصا در ضدعفونی معابر و اماکن روستایی، تهیه ماسک و توزیع اقلام بهداشتی در روستاها حضور داشتند تقدیر کرد و گفت: این همدلی و حضور در صحنه شما موجب تقویت امید و انگیزه مردم و البته پرهیز از ایجاد موج ناامیدی یاس در آنها می‌شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول