اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اختیارات ویژه روحانی به استان‌های با وضعیت «قرمز» هفته آینده ابلاغ می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: مقرر شده است رئیس‌جمهور اختیارات ویژه‌ای را به استانداران استان‌هایی که دارند به پیک دوم کرونا می‌رسند یا وضعیت آن‌ها «قرمز» است، بدهد که این اختیارات پنج‌شنبه این هفته از طریق آقای روحانی مطرح می‌شود و پس از انجام کار کارشناسی، شنبه آینده به استان‌های با وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

اختیارات ویژه روحانی به استان‌های با وضعیت «قرمز» هفته آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه وضعیت کرمانشاه را از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام کرد و اظهار داشت: شرایط حال حاضر، سخت است توقع داریم در برخورد با این ویروس رفتار مردم تغییر کند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، چرا که در صورت رعایت نکردن باید هزینه بسیاربسیار سنگینی که همان سلامتی و جان مردم است را باید بپردازیم.

وی اضافه کرد: رفتار مدیران بر این شرایط بحرانی و قرمز طبیعتا باید تغییر کند باید نظارت بیشتری داشته باشند، هر مدیری باید در راستای رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی زیرمجموعه خود باید پاسخگو باشد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مکلف است که گزارش‌های خود را به کمیته نظارت بدهد و این کمیته که با حضور نماینده دادستان تشکیل جلسه می‌دهد باید بلافاصله با کسانی که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخلف کرده‌اند، برخورد کنند.

وی تصریح کرد: از دادستانی خواسته‌ایم یک قاضی ویژه برای برخورد با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در این زمینه معرفی کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بانک‌ها به ارباب رجوع بدون ماسک خدمات ارائه ندهند، اگر بانکی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات ارائه دهد، حتما بانک تعطیل می‌شود

بازوند یادآور شد: برخورد جدی در دستور کار است تا این پیک را با هزینه کمتری در استان کرمانشاه پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص تسهیلات اختصاص یافته برای واحدهای اقتصادی و صنعتی آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه، گفت: 680 میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی یا صنوف آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافته البته دیدند مشروط به اینکه این صنفوف کارگران خود را بیمه کرده باشند.

بازوند خاطرنشان کرد: اما در این بین بسیاری از صنوف آسیب‌دیده از کرونا بودند که کارگران خود را بیمه نکرده بودند در این راستا با مرکز مکاتباتی داشتیم که در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد صنوفی که کارگرانی  خود را بیمه نکرده‌اند نیز مشمول این پرداخت تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: مقرر شده است رئیس جمهور اختیارات ویژه‌ای را به استانداران استان‌هایی که دارند به پیک دوم کرونا می‌رسند یا وضعیت آن‌ها «قرمز» است، بدهد که این اختیارات پنج‌شنبه این هفته از طریق رئیس‌جمهور مطرح می‌شود و پس از انجام کار کارشناسی، شنبه آینده به استان‌ها با وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول