اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برقراری پروازهای ایران-‌استانبول از مرداد 99/‌خبری از پرداخت تسهیلات «‌کارا» نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فرودگاه استانبول اعلام کرد از اول آگوست 2020 (11 مرداد 99) مرز خود را برای کشور ایران باز می‌کند، گفت: با وجود ثبت‌نام شرکت‌های هواپیمایی در سامانه کارا خبری از پرداخت تسهیلات حمایتی نیست.

برقراری پروازهای ایران-‌استانبول از مرداد 99/‌خبری از پرداخت تسهیلات «‌کارا» نیست

مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌در تشریح‌ آخرین وضعیت پروازها بیان کرد: در حوزه پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی داخلی، میزان ‌‌پروازها تقریبا نظیر همان روال سابق است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در هفته یک پرواز به لندن، یک پرواز به پاریس و یک پرواز به‌ آمستردام توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شود.

* انجام پروازهای بانکوک و تایلند به صورت یک‌سر خالی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنین در مسیرهای تایلند، بانکوک و کوالالامپور در هفته یک پرواز انجام می‌شود اما این پروازها یک سر خالی است، معمولا از ایران هواپیماها بدون مسافر پرواز می‌کنند و از سه مقصد مذکور مسافرگیری کرده و به ایران می‌آیند، چون اجازه پیاده شدن مسافران ایرانی را در این سه مقصد نمی‌دهند.

اسعدی سامانی ادامه داد: در مسیرهای اروپایی هم بعضی کشورها به مسافرانی که اقامت اروپا داشته باشند و یا مجوز کشورهای عضو شینگن را داشته باشند اجازه پیاده شدن و ورود به آن کشور، را می‌دهند.

* برقراری پروازهای ایران-‌استانبول از اول آگوست 2020

وی اظهار کرد: همچنین فرودگاه استانبول اعلام کرده است که از اول آگوست 2020 (11‌ مرداد 99) مرزهای خود را برای کشور ایران باز می‌کند البته برای برخی دیگر از کشورها مرزهای خود را از دو تا سه روز آینده باز می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هما و ماهان عمدتا در حال رایزنی برای برقراری پروازهای خارجی هستند اما چون نهایی نشده است فعلا اعلام نمی‌کنیم.

* انجام پروازهای داخلی با متوسط ظرفیت 50 درصد

اسعدی سامانی درباره وضعیت پروازهای داخلی گفت: پروازهای داخلی کماکان در حال انجام است اما نسبت به اسفند ماه و فروردین و اردیبهشت 99 بهتر شده است، اما هنوز لود (ظرفیت) هواپیماها خالی است و شرکت‌ها با حدود متوسط 50 درصد یا کمتر از این ظرفیت پرواز می‌کنند.

* ثبت‌نام در سامانه کارا انجام شد اما خبری از تسهیلات حمایتی نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تسهیلات حمایتی دولت از شرکت‌های هواپیمایی که قرار است در راستای حمایت از کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یابد، گفت: ثبت‌نام شرکت‌های هواپیمایی در سامانه کارا انجام شد‌ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه نوعی نگرانی برای شرکت‌های هواپیمایی و ادامه فعالیت آنها ایجاد شده است، گفت: دولت باید زودتر تدبیری اتخاذ کند و این تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت شود؛ 16 شرکت هواپیمایی مشمول این تسهیلات هستند و بهتر بود دولت به جای حواله شرکت‌ها‌ به سامانه کارا در وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، نسبت به معرفی این شرکت‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی به بانک عامل اقدام می‌کرد تا پروسه پرداخت تسهیلات تسریع شود.

اسعدی‌سامانی گفت: با وجود آنکه شرکت‌ها در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند هنوز هیچ اقدام و تحرکی برای پرداخت این تسهیلات از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام نشده است؛ شرکت‌ها نقدینگی لازم را نیاز دارند و قطعا در نبود نقدینگی فعالیت آنها با چالش مواجه می‌شود و در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه می‌شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در این باره از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری‌ها انجام شده است، گفت: ‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان مشکلات شرکت‌های هواپیمایی است و تلاش‌هایی داشته‌اند اما توقع داشتیم سرعت پرداخت تسهیلات بیشتر باشد.

* پیگیری وصول مطالبات از شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی ایران، شرکت پالایش و فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌های مرتبط، بابت مطالبات خود از شرکت‌های هواپیمایی پیگیری‌هایی داشتند؟ توضیح داد: طلب‌ها کماکان مطالبه می‌شود البته در فروردین‌ماه پیگیری‌ها از سوی این ارگان‌ها انجام نشد اما با توجه به آنکه پروازها به تدریج راه افتاده است، این ارگان‌ها هم برای وصول مطالبات خود به تدریج در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول