اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سندرز: ترامپ، نژادپرستی عوام‌فریب است

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ درباره نیاز به استفاده از روش «فشار بر گردن» هنگام بازداشت متهمان، روشی که به مرگ نماد اعتراضات ضدنژادپرستی اخیر این کشور منجر شد، وی را نژادپرست خواند.

سندرز: ترامپ، نژادپرستی عوام‌فریب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر به صحبت‌های ترامپ در مصاحبه با شبکه مورد علاقه‌‌اش «فاکس نیوز» درباه لزوم استفاده از روش فشار بر گردن در برخورد پلیس با متهمان، واکنش نشان داد.

سندرز در توییتی نوشت: باورم نمی‌شود باید این را بگویم: نه، آقای رئیس‌جمهور، (روش) فشار بر گردن آنقدر هم «بی‌ضرر» و «عالی» به نظر نمی‌آید. ترامپ نژادپرست است. او سیاستمداری عوام فریب است. او خشونت را ترویج می‌کند. (ترامپ) باید شکست بخورد.

«جو بایدن»، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری آمریکا هم در توییتی خواستار ممنوع شدن فوری استفاده از روش فشار بر گردن از سوی پلیس هنگام بازداشت متهمان شد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت پایان دادن به روش فشار بر گردن عموماً خوب است و اتخاذ تصمیم درباره آن به عهده مقامات محلی است. 

او اما بعد در نقض صحبت‌های خود گفت که استفاده از این روش ممکن است در برخی رویارویی‌های تک به تک میان پلیس و مظنونان لازم باشد. 

دوشنبه پنجم خردادماه بود که انتشار خبر قتل یک شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی به نام «جورج فلوید»، بار دیگر مساله نژادپرستی و تبعیض‌های نهادینه در آمریکا را برجسته کرد. این شهروند آمریکایی به دلیل تحمل کردن وزن یک افسر پلیس سفیدپوست روی گردن خود، راه نفسش بسته شد.

قتل نژادپرستانه فلوید جرقه‌ای برای اعتراضات سراسری در محکومیت قتل او و تبعیض‌ها علیه رنگین پوستان آمریکایی شد و دامنه این اعتراضات به کشورهای متحد آمریکا هم کشیده شد.

به موازات تشدید اعتراضات سراسری آمریکایی‌ها که به اذعان رسانه‌های غربی همه ۵۰ ایالت آمریکا را درگیر کرده است، رئیس‌جمهور این کشور بارها معترضان را «حامیان خشونت»، «هرج و مرج طلب»، و حتی «تروریست‌های داخلی» خوانده اما حتی ارشدترین مقام ارتش آمریکا هم با این اظهارات مخالفت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول