اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی خواستار مشارکت پارلمان و احزاب سیاسی در گفت‌وگو با آمریکا شد

یک نماینده عراقی ازدولت این کشور خواست تا پارلمان و احزاب سیاسی را در گفت‌وگو های جاری با واشنگتن مشارکت دهد.

نماینده عراقی خواستار مشارکت پارلمان و احزاب سیاسی در گفت‌وگو با آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد کریم» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق از دولت فدرال خواست تا پارلمان و احزاب سیاسی را در گفت‌وگوهایش با آمریکا مشارکت دهد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دولت به منظور موفقیت در مذاکرات میان دو کشور عراق و آمریکا، باید پارلمان و گروه‌های سیاسی را در گفت وگوها با ایالات متحده آمریکا مشارکت دهد. ائتلاف الفتح رویکرد خود در قبال این گفت‌وگوها و سازو‌کار انتخاب افراد مذاکره‌کننده که باید عراقی و ملی‌گرا باشند را ارائه کرده است.

کریم توضیح داد: پارلمان نیز از زمان تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشور، حرف خود را درباره قضیه حضور آمریکایی‌ها زده است. ضمن اینکه پارلمان کلیه بندهای گفت‌وگوها و مذاکرات را پیگیری خواهد کرد و بدون تصویب آنها در پارلمان امکان اجرای آن وجود ندارد.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

«هشام داوود» مشاور نخست‌وزیر عراق، در نخستین روز آغاز این گفت‌وگوها گفت که گفت‌وگو با ایالت متحده آمریکا بر اساس نظر مرجعیت دینی و پارلمان و منفعت عراق خواهد بود و انتظار می‌رود که شخص «مصطفی الکاظمی» نیز در ادامه این گفت‌وگوها در آینده نزدیک مشارکت داشته باشد.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول