اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تهدید تلویحی ارتش اتیوپی علیه مصر

در پی بالا گرفتن تنش‌ها بین مصر و اتیوپی بر سر سد النهضه، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش اتیوپی تأکید کرد که این کشور تا آخرین حد از منافع خود در این سد دفاع خواهد کرد.

تهدید تلویحی ارتش اتیوپی علیه مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بیرهانو جولا» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش اتیوپی گفت که آدیس‌آبابا هرگز درباره حاکمیت خود در طرحی که اختلافات شدیدی بر سر آن با مصر به وجود آمده است، مذاکره نخواهد کرد.

او افزود که مصر می‌داند که ملت اتیوپی ملت قهرمانی است که از مرگ نمی‌ترسد و مصری‌ها و جهانیان به خوبی می‌دانند که در صورت نیاز چگونه جنگ را مدیریت کنند.

این ژنرال اتیوپیایی همچنین مصر را به استفاده از سلاح برای تهدید کشورهای دیگر به منظور عدم استفاده از آب‌های مشترک متهم کرد و گفت که شیوه ما برای پیشرفت بایستی همکاری به روش عادلانه باشد.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، وی افزود که کلید پیروزی در دست مردم اتیوپی است، مصری‌ها در طول ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته مقادیر زیاد و متنوعی از سلاح را جمع‌آوری کرده‌اند چرا که ترس از آن دارند که به آب‌های مشترک آن آسیبی برسد اما رهبران مصر نباید چنین باوری داشته باشند.

اتیوپی در سال ۲۰۱۱ ساخت سد النهضه بر روی رودخانه نیل را آغاز کرده و مصر نیز نگران تأثیرگذاری این سد بر سهم آبی آن در این رودخانه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول