اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقشه راه تمدن اسلامی است

مدیر ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقشه راه تمدن اسلامی است، تمدن سازی زمینه سازی برای ظهور است.

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقشه راه تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: این مرکز در سال 1390 برای تدوین طرح اسلامی ایرانی الگوی پیشرفت شکل گرفت، رهبر معظم انقلاب فرمودند که تدوین این الگو، کار دولت نیست و باید یک نهاد فرادولتی این کار را انجام بدهد.

وی ادامه داد: مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت وظایفی همچون نظریه پردازی و تولید فکر در راستای پیشرفت اسلامی، ایجاد گفتمان علمی بین نخبگان و تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را دارد، این مرکز چندین اندیشکده تشکیل داد که هر اندیشکده عبارت از یک جمع 20 تا 25 نفر از اساتید درجه یک بود.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت افزود: حدود سه هزار نفر در تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مشارکت داشتند و این سند در سال 1397 به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد، پیش نویس مورد مطالعه رهبر انقلاب قرار گرفت و این سند را برای نظرخواهی از نخبگان و نهادهای مرتبط در 22 مهر 1397 ابلاغ کردند.

میرمعزی با اشاره به ستاد حوزوی ترویج و ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: این ستاد توسط مدیر حوزه‌های علمیه تشکیل شد، روحانیت در شورای عالی و اندیشکده ها و جلسات گفتمانی مرکز اسلامی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای بررسی بخش‌های این سند مشارکت داشت، اما این حضور با ظرفیت کامل نبود، ولی پس از ابلاغ سند توسط رهبر معظم انقلاب ظرفیت بیشتری از حوزویان پای این کار آمد.

وی ادامه داد: در اسفند 1398 نظریات حوزویان در خصوص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در 10 جلد تجمیع شد که این نظریات با امضای آیت‌الله اعرافی به مقام معظم رهبری ارسال شد، رهبر انقلاب پس از ملاحظه این مطالب این جریان سازی فکری را تائید کردند.

مدیر ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: انجمن‌های مختلف حوزه درگیر سند الگوی اسلامی ایران پیشرفت شدند و کار زیادی بر روی این سند شده است، ولی هیچ کاری کامل نیست و نیاز به ارتقا دارد و حوزویان باید برای ادامه این راه کمک کنند، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان سند بالا دستی قرار می‌گیرد و آغاز تحولی در صحنه دانش است، باید به دنبال این سمت برویم که نظریه پیشرفت را تولید کنیم و این نظریه پیشرانی برای تولید علوم انسانی اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به دنبال رسیدن به الگویی هستیم که نه تنها به جهان اسلام بلکه به دنیا عرضه کنیم که راه اصلی این است، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقشه راه تمدن اسلامی است، تمدن سازی زمینه سازی برای ظهور است.

انتهای پیام/78004*40/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول