اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تکلیف سهام عدالت مردم بعد از پایان مهلت گزینه روش مدیریت مشخص می‌شود

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، گفت: تکلیف پرتفوی سهام عدالت مردم بعد از پایان مهلت انتخاب گزینه‌های روش مدیریت مشخص می‌شود.

تکلیف سهام عدالت مردم بعد از پایان مهلت گزینه روش مدیریت مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «اضافه کردن سهام عدالت به پرتفوی شرکت‌های کارگزاری»، خواستار پیگیری خبرنگار فارس و پاسخگویی مسئولان شدند، گرچه پاسخ این سؤال روشن است و با توجه به اینکه هنوز مهلت انتخاب گزینه روش مدیریت مستقیم و یا غیرمستقیم سهام عدالت تا 29 خرداد ادامه دارد، کاملاً واضح است که بعد از این مهلت، پرتفوی یا ترکیب دارایی‌های سهام عدالت برای کسانی که گزینه مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، در جمع پرتفوی سایر سهام او قرار می‌گیرد و در مورد آنهایی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، بعد از اینکه شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوطه اقدام به افزایش سرمایه و ورود به بورس انجام داد، سهام این افراد نیز در پرتفوی همان شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

در این زمینه خبرنگار فارس با اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تماس گرفت و وی گفت: با توجه به اینکه مهلت انتخاب گزینه روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم توسط شورای عالی بورس تعیین می‌شود و فعلا این مهلت تا 29 خرداد وجود دارد، نمی‌توانیم زمان دقیقی برای تفکیک پرتفوی سهام عدالت افراد اعلام کنیم.

وی همچنین گفت: کسانی که گزینه مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، چون به صورت فنی آنها از زیرمجموعه سرمایه‌گذاری‌های استانی خارج شده‌اند و باید شورای راهبردی سهام عدالت در مورد آنها پاسخگو باشد،‌ اما چون کسی پاسخگوی آنان نیست، به صورت اجمال می‌گوییم، بعد از پایان مهلت انتخاب روش مدیریت سهام عدالت، باید سریع‌تر تکلیف سهام عدالت مردم روشن شود و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هر چه سریع‌تر آماده ورود به بورس شوند و سهام اعضای این شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری استانی مشخص شود.

وی  گفت: بعد از اینکه مهلت 29 خرداد 99 و انتخاب گزینه مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت تمام شود، حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری و پرتفوی سهام آنها مشخص می‌شود و باید افزایش سرمایه بدهند که این کار نقطه ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس به شمار می‌رود. 

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد اینکه طبق سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، تاکنون 18 میلیون نفر گزینه مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و حدود 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند که تاکنون برای هر سرمایه‌گذاری استانی به طور میانگین یک‌میلیون نفر عضو باقی می‌ماند. سهام این افراد چگونه خواهد شد، گفت: سهام اعضای شرکت‌های تعاونی شهرستان‌ها در پرتفوی سرمایه‌گذاری استانی می‌نشیند و مردم سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خود می‌شوند.

به گفته حیدری ، سؤال این است که ارزش سهام آنها به قیمت کدام روز محاسبه می‌شود؟ آیا روزی که سهام عدالت آزاد شد یا روزی که انتخاب گزینه مستقیم و غیرمستقیم تمام می‌شود. همچنین مسئله دیگر این است که تعداد سهامی که از هر شرکت سرمایه‌گذاری استانی به اعضا اختصاص می‌یابد، چه میزان باشد؟ شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، صندوق سرمایه‌گذاری نیستند که واحد سرمایه‌گذاری به مردم بدهد، بلکه باید سهام به مردم بدهند و مردم مالک سهام عدالت هستند، اما به جای آن، سهام شرکت‌های استانی را دریافت می‌کنند. 

حیدری تأکید کرد: بحث افزایش سرمایه شرکت‌های استانی، نقطه رهایی و شروع حضور این شرکت‌ها در بورس به شمار می‌رود. 

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید کرد: کسانی که گزینه مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، ارزش پرتفوی سهام آنها بیشتر از پرتفوی سهام کسانی است که روش مستقیم را برگزیده‌اند، چون در سرمایه‌گذاری استانی یک ارزش معنوی و ارزش جمعی برای سهام ایجاد می‌شود که این ارزش به همه اعضای سرمایه‌گذاری استانی می‌رسد. 

حیدری همچنین در مورد گفته حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس که دولت ارزش یک‌میلیونی سهام عدالت مردم را به 532 هزار تومان کاهش داده و در این زمینه حدود 250 هزار میلیارد تومان از ارزش دارایی مردم به نفع خود مصادره کرده، گفت: آنچه به صورت رسمی اعلام می‌کنیم، در مورد گذشته سهام عدالت ابهاماتی داریم که برطرف نشده، اما چون الان در کوران اختصاص سهام عدالت به مردم هستیم، تلاش بر این است که ذهن جامعه را مشوش نکنیم و موارد ابهام را فارغ از بحث‌های رسانه‌ای از طریق مراجع رسمی پیگیری می‌کنیم، چون هدف ما حفظ آرامش جامعه و استمرار حرکت رو به جلو سهام عدالت مردم است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول