اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

28 درصد دانشجویان نسبت به آینده شغلی نگران هستند/ 22 درصد به رشته تحصیلی‌شان علاقه ندارند

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: در طرح ملی سیمای دانشجویان، موضوعاتی از جمله بی‌علاقگی به رشته و تحصیل، مصرف مواد، خودکشی، همخانگی و ازدواج مورد پرسش قرار گرفته است.

28 درصد دانشجویان نسبت به آینده شغلی نگران هستند/ 22 درصد به رشته تحصیلی‌شان علاقه ندارند

حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج بخشی از ارزیابی طرح ملی سیمای دانشجویان درباره رفتارهای دانشجویان کشور را اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این طرح بحث ‌های مختلفی از جمله بی‌علاقگی به رشته و تحصیل، مصرف مواد، خودکشی، همخانگی و ازدواج در این پرسشنامه دیده شده است. طبق این آمار در سال ۹۶ حدود ۹۲ هزار دانشجو و در سال ۹۴ نمونه جامعه آماری ۳۳ هزار دانشجو و در سال ۹۵ حدود ۷۶ هزار دانشجو و در سال ۹۶ حدود ۹۲ هزار نفر این پرسشنامه را تکمیل کرده‌اند.

*28 درصد دانشجویان نسبت به آینده شغلی خود نگران هستند

وی گفت: طبق این پرسش، درصد زیادی از دانشجویان حدود ۲۷ تا ۲۸ درصد نسبت به آینده شغلی خود نگرانند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران افزود: همچنین ارزیابی انجام شده نشان می‌دهد بحث بی‌علاقگی به رشته تحصیلی بین دانشجویان کشور بسیار جدی است.

وی توضیح داد:‌ در سال ۹۶ حدود ۲۲ درصد دانشجویان ورودی جدید احساس عدم علاقه به رشته تحصیلی را ابراز کردند و به طور میانگین حدود ۲۱ تا ۲۲ درصد دانشجویان کل کشور عدم علاقه به رشته تحصیلی دارند و با این مسئله مواجه هستند.

به گفته وی، این آمار در استان تهران که دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر را در خود جای داده و دانشجویان برتر هر سال فرصت انتخاب بیشتر و فرصت شغلی بیشتر دارند هم مشابه وضعیت کل کشور است.

*17.5 درصد از دانشجویان  تحصیلات تکمیلی به رشته خود بی‌علاقه بوده‌اند

پیروی ادامه داد: بی علاقگی به رشته تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم دیده می‌شود. به طوری که در سال ۹۶ حدود ۱۷.۵ درصد از دانشجویان  تحصیلات تکمیلی به رشته خود بی‌علاقه بوده‌اند.

وی گفت: عدم علاقه به رشته تحصیلی می‌تواند به طور جدی در روند فعالیت‌های تحصیلی و شغلی دانشجو از جمله علاقمندی، استفاده از کلاس، مسیر شغلی و ناامیدی از آینده شغلی  تاثیر گذار باشد.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «دانشجویان برای گرایش‌های رشته تحصیلی خود توجیه نیستند » را  در سامانه فارس من مطرح کرده و خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول