اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر آموزش و پرورش به دغدغه معیشتی معلمان توجه کند

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: ‌وزیر آموزش و پرورش با عنایت به اهمیت جایگاه آموزش در کشور رفع مشکلات معیشتی معلمان و جذب معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را در برنامه کار خود قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش به دغدغه معیشتی معلمان توجه کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 25 خرداد99) در جریان ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اظهار داشت: لازم می‌دانم تقدیر و تشکرخود را محضر معلمان ابراز کنم که با وجود اپیدمی ویروس کرونا و تعطیلی مدارس آموزش را تعطیل نکردند و با استفاده از فضای مجازی این امر خطیر را به بهترین امر ممکن پیگیری کردند.

وی افزود:‌ نیروی انسانی کارآمد و متخصص، ‌محرک چرخ توسعه کشور است و بخشی از وظیفه تربیت این نیروی انسانی بر عهده آموزش و پروش است و این وظیفه توسط معلمان بزرگ انجام می‌پذیرد اما وقتی معلمان دغدغه معیشت دارند و حقوق آنها کفاف حداقل زندگی را نمی‌دهد چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی سالم و کارآمد، موفق عمل کند.

نماینده مردم بوکان در مجلس به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره و بیان کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان برای پوششی از دغدغه‌ معلمان مطرح است اما دولت این طرح را به طور کامل اجرا نکرده است و نتوانسته دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان را رفع کند. از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر با مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در شهر و روستا مواجه است.

حبیب‌زاده ادامه داد: تدبیر وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز با تاکید بر رویکرد صرفه جویی اقتصادی سبب اضافه شدن گروه‌های جدیدی از معلمان مانند معلمان حق التدریسی،‌خرید خدمتی آموزش و پرورش و برون سپاری بازنشستگان،‌ بکارگیری معلمان خرید خدمت آموزشی و برون سپاری از طریق شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش وپرورش از این جمله هستند. به گونه‌ای که حداقل حقوق به این عزیزان تعلق نمی‌گیرد و بیمه آنان ناقص است وامنیت شغلی ندارند. 

وی گفت: این ردیف از گروه‌های ایجاد شده بکارگیری معلمان سبب شده تا در ایام نوروز، تابستان و تعطیلات رسمی و پیش‌بینی نشده صورت نگیرد. در کنار این معلمان بخشی از بار آموزشی بر شانه‌های مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی قرار دارد. در حالی که استخدام آنان در هاله‌ای از ابهام است.

نماینده مردم بوکان در مجلس اظهار داشت: ‌آموزش دهندگان نهضتی به مانند آن سه گروه سرباز معلمان، پیش‌دبستانی‌ها باید آزمون آنها حذف شود و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش با عنایت به اهمیت جایگاه آموزش در کشور رفع مشکلات معیشتی معلمان را و جذب معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در برنامه کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول