اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نیک‌بین: سرانه مدارس بر اساس محرومیت‌ها تقسیم شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: اگر معلم تکریم می‌شد، وضعیت کشور بهتر بود؛ معلمی که بعدازظهرها در اسنپ و تاکسی تلفنی کار می‌کند هیچ وقت نمی‌تواند یک مربی خوب باشد.

نیک‌بین: سرانه مدارس بر اساس محرومیت‌ها تقسیم شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جریان گزارش آموزش و پرورش در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 25 خرداد 99) گفت: چرا رتبه‌بندی و همسان‌سازی در مورد فرهنگیان انجام نمی‌شود؟ چرا حقوق بازنشستگان فرهنگی از یک کارگر ساده‌ای که در کشور کار می‌کند کمتر است؟ 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معلم سی سال در این کشور کار کرده و آبرو دارد، آبرویش را نبرید. مگر در قانون نیامده که حقوق بازنشستگان باید 10 درصد از کارمندان باشد؟ واقعاً الان این اختلاف 10 درصد است یا 50، 60 درصد؟

نیک‌بین افزود: آقای وزیر آموزش و پرورش چرا مدرک فرهنگیان بیش از یکبار در حکمشان اعمال نمی‌شود؟ مگر تفاوت یک معلم با مدرک دکترا در آموزش و پرورش با یک استاد دانشگاه با مدرک دکترا چیست که آنجا باید حقوق چند میلیون تومانی بگیرند اما اینجا حقوق‌شان باید پایین باشد؟

وی خاطرنشان کرد: تفاوت حقوق معلم با سایر کارمندان وحشتناک است. آقای وزیر! اگر قرار باشد شما گزارشی حاصل از سود صندوق فرهنگیان بدهید، بگویید این سود حاصله کجا رفته، چرا سند تحول اجرا نمی‌شود؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز بی‌بند و باری‌ها در فضای مجازی را شاهد هستیم به خاطر این است که سند تحول اجرا نشده، زیرا دولت از ابتدا اعتقادی به سند تحول نداشت. اعتقاد به سند 2030 داشت و بارها گفت من از سند 2030 نمی‌گذرم. 

وی افزود: اگر معلم تکریم می‌شد، وضعیت کشور بهتر بود. معلمی که بعدازظهرها در اسنپ و تاکسی تلفنی کار می‌کند هیچ وقت نمی‌تواند یک مربی خوب باشد. 

نیک‌بین خاطرنشان کرد:‌آقای حاجی میرزایی آیا از وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی مطلع‌اید،‌ آیا می‌دانید با حقوق 500 هزار تومان و 700 هزار تومان در ماه کار می‌کنند؟ 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت آموزش وقتی درست می‌شود که بچه‌ها از مدارس فرار نکنند. امکانات مدارس ولنجک تهران با مدارس سیستان و بلوچستان یکی نیست؛ سرانه باید براساس محرومیت‌ها تقسیم شود. تا زمانی که افکار اومانیستی از آموزش و پرورش از بین نرود، آموزش و پرورش انقلابی نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول