اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کریمی: با وجود متلاشی شدن باند فساد هنوز این روند در صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه دارد

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم و دوازدهم جولانگاه نیروهای سیاسی و بعضا فاسد بوده و علیرغم متلاشی شدن این باند فساد این روند همچنان در این صندوق ادامه دارد.

کریمی: با وجود متلاشی شدن باند فساد هنوز این روند در صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزای فارس، علی اکبر کریمی در جریان گزارش وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 25 خرداد 99) گفت: در کنار بهداشت و امنیت، آموزش مهمترین کالاهای عمومی است که دولت‌ها موظف هستند آنها را تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌امروز آموزش و پرورش ما گرفتار چالش‌های زیادی است که یکی از مهمترین آنها وضعیت منابع انسانی در آموزش و پرورش کشور است و عدم تناسب بازنشستگی نیروها با جذب که این باعث شده تعداد بسیار زیادی نیرو را در حوزه آموزشی کمبود داشته باشیم و مجبور باشیم از نیروهای آموزشی موجود و حتی نیروهای کادر اداری مدارس در قالب اضافه کار و نیروهای حق التدریس استفاده کنیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با عنوان مهمترین زیرساخت تربیت نیرو در آموزش و پرورش باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد و بیش از گذشته مدنظر باشد.

کریمی خاطرنشان کرد:صندوق ذخیره فرهنگیان امانت حدود یک میلیون فرهنگی در قالب این صندوق در دست شماست متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم این صندوق جولانگاه نیروهای سیاسی و بعضا فاسد بوده علیرغم باند فسادی که در این صندوق در عالی‌ترین سطح مدیریت آن و شرکت‌های تابعه‌اش شکل گرفته بود با تحقیق و تفحصی که در مجلس دهم ما داشتیم و پیگیری مراجع قضایی و امنیتی متلاشی شد اما همچنان این روند در این صندوق ادامه دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: پرونده بانک سرمایه نمونه دیگری از فساد در این صندوق بود اجازه ندهید این امانت فرهنگیان دست نیروهای سیاسی و فاسد قرار بگیرد. شرکت ماشین‌سازی اراک یکی از شرکت‌های تابعه این صندوق است. این شرکت چند سال جولانگاه داماد وزیر اسبق آموزش و پرورش دولت یازدهم بود. چه بلایی سر این شرکت آمد الان هم جولانگاه نیروهای سیاسی و فاسد است.

وی افزود: امروز فرهنگیان از نحوه حتی اطلاع رسانی در خصوص افزایش حقوق‌هایشان گلایه‌مند هستند. این همه اداره و سازمان و وزارتخانه افزایش حقوق دارند کسی خبر دار نمی‌شود اما معلم چندر غاز به حقوقش اضافه می‌شود 10 بار مصاحبه می‌شود و انواع شانتاژهای تبلیغاتی روی آن صورت می‌گیرد که این باعث گلایه مندی فرهنگیان عزیز شده است.

کریمی در پایان گفت:رفع تبعیض در نحوه اجرای قانون استخدام نیروهای حق التدریس رعایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول