اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حمایت از تولید در گرو سوق دادن منابع به این بخش و توسعه صادرات است

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: حمایت از تولید جز با سوق دادن نقدینگی و منابع مالی بانک‌ها به سمت و سوی مجموعه‌های تولیدی و جز با ایجاد ساز و کار مناسب برای صادرات و جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور امکانپذیر نیست.

حمایت از تولید در گرو سوق دادن منابع به این بخش و توسعه صادرات است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الله فیروزی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 25 خرداد 99) گفت: مجلس یازدهم در شرایط حساسی از کشور با اعتماد مردمی که از وعده‌های بی‌پایه مسؤولان خسته شده‌اند و مشکلات معیشتی و اقتصادی نفس آنها را به شماره انداخته و جوانان تحصیل‌کرده‌شان فرصت طلایی زندگی خود را از دست رفته می‌دانند شکل گرفت و با پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب آغاز به کار کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 4 سال سرنوشت قانون‌گذاری و نظارت کشور به دست نمایندگان این دوره مجلس سپرده شده و  عملکرد این مجلس نیز در محضر خداوند سبحان و در منظر مردم شریف ایران اسلامی قرار خواهد داشت.

وی افزود: مجلس یازدهم محکوم به موفق شدن است و همه کسانی که دل در گرو کشور دارند و قلبشان برای کشور می‌تپد باید برای موفقیت مجلس یازدهم تلاش کنند. البته نباید انتظارات عمومی را نسبت به مجلس یازدهم افزایش داد زیرا این مجلس در شرایط سخت و پیچیده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تشکیل شده و هم سطح توقعات مردم از این مجلس زیاد و هم حجم مشکلات جامعه در بسیاری از حوزه‌ها بالاست.

فیروزی خاطرنشان کرد: مجلسی می‌تواند بیرق در رأس امور بودن خویش را افراشته نگه دارد که تکلیف حیاتی خود را بداند مجلس در رساندن کشور به هدف‌های والا سهیم خواهد بود که شاخت صحیحی از شرایط و اولویت‌های کشور داشته باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار داشت: محرومیت به خودی خود متولد نشده و مردم و جغرافیای محرومیت نقش مؤثری در ایجاد محرومیت نداشته‌اند محرومیت زاییده برخی تصمیمات و سلایق در همه دولت‌ها است مدیریت و سوق دادن منابع ناعادلانه کشور از سمت دولت و مجلس به سوی برخی مناطق خاص نه تنها ارزشمند نیست بلکه باعث تبعیض و ایجاد فاصله طبقاتی خواهد بود.

وی افزود : رایزنی‌های خارج از محور عدالت و به عبارتی لابی‌گری‌های منفی برای اقتصاد و بودجه و توزیع ناعادلانه و شاید غیرضروری منابع علاوه بر ایجاد فضای تبعیض و بی‌عدالتی در کشور اختلافات منطقه‌ای و قومیتی و ناامنی را با خود به همراه خواهد داشت.

فیروزی خاطرنشان کرد: وقتی در برخی از شهرها و مناطق کشور با منابع دولتی سرمایه‌گذاری و کارخانه ایجاد می‌شود و بعد همان صنایع قبل خصوصی‌سازی می‌شود اینجاست که اگر دقت نشود نقطه آغاز محرومیت در مناطق دیگر نیز رقم می‌خورد.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: سهم مناطق محروم از این خصوصی‌سازی‌ها چیست؟ وقتی در مناطقی با سرمایه‌گذاری دولتی توسعه ایجاد می‌شود و بعد با خصوصی‌سازی توسعه بیشتر را در آن مناطق شاهد هستیم در مناطق محروم هیچ انگیزه‌ای برای کسب و کار بخش خصوصی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: علیرغم فعالیت‌های ارزشمندی که در 41 سال بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور صورت گرفته کارهای عقب مانده زیادی همچنان باقی است. امروز ظرفیت‌های اوضاع گردشگری، کشاورزی، دامپروری، معادن، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و فرش ظرفیت‌های بزرگی است که فرصت‌های مهمی را برای ما فراهم ساخته و توجه به آنها هم کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد و هم در تولید و اقتصاد و فضای کسب و کار جهش و رونق ایجاد می‌کند.

فیروزی گفت: اگر بسیاری از موارد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی دقیق و کارشناسی شود روند قانون‌گذاری در مجلس تسهیل می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود فرصت بیشتری برای فعالیت‌های کمیسیون‌ها فراهم شود.

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار داشت: حمایت از تولید جز با سوق دادن نقدینگی و منابع مالی بانک‌ها به سمت و سوی مجموعه‌های تولیدی و جز با ایجاد ساز و کار مناسب برای صادرات و جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور امکانپذیر نیست.

وی در پایان گفت: صادرات نیاز ضروری کشور و مکمل حوزه تولید است بدون ایجاد ساختار مناسب صادرات تولید جایگاه واقعی خود را نخواهد یافت. لذا من پیشنهاد اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس و ایجاد کمیسیون تخصصی تجارت را مطرح می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول