اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حجرالاسود ضدعفونی شد+فیلم

حجرالاسود که در رکن شرقی خانه خدا قرار دارد، توسط کارکنان حرمین شریفین ضدعفونی شد.

 

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجرالاسود قطعه سنگ شکسته سیاه رنگی است که تکه‌های آن در رکن شرقی خانه خدا قرار دارد، به همین دلیل آن رکن از کعبه را رکن اسود یا رکن حَجَری نیز می‌نامند.

 

 

حجرالاسود که سنگی بیضی شکل نامنظم و صیقلی است و در ارتفاع یک متری و نیم از سطح زمین در قابی نقره قرار دارد، همواره مورد احترام مسلمانان و به ویژه زائران خانه خدا است که البته هیچ گاه در تاریخ مورد پرستش قرار نداشته است.

 

در روایاتی داریم که خداوند به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) وحى کرد تا حجرالاسود را از کوه ابوقبیس استخراج و در کعبه جاسازى کنند. همچنین از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است که این سنگ همراه حضرت آدم (ع) به زمین فرستاده شده است و آن حضرت سنگ را در همین مکان کنونى قرار داده است، اما پس از طوفان نوح و جابجایی آن، خداوند به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) وحی کرد که آن را از کوه ابوقبیس به جای کنونی در رکن شرقی خانه خدا قرار دهند.

با توجه به تعطیلی خانه خدا به دلیل شیوع کرونا و البته برگزاری نمازهای جماعت در مسجدالحرام با حضور متولیان و کارکنان حرمین شریفین، روز گذشته علاوه بر مقام ابراهیم (ع)، حجرالاسود نیز ضدعفونی شد که در ادامه فیلم آن را مشاهده می‌کنید؛

 

به گزارش فارس، پنج‌شنبه هفته گذشته نیز محل طواف زائران در مسجدالحرام توسط کارکنان حرم ضدعفونی شده بود. (اینجا ببینید)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول