اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۱۰ هزار مصرف غیرمجاز برق/ تیرهای برق سرگردان و حادثه‌ساز تبریز

مدیرعامل برق توزیع نیروی تبریز گفت: ۱۰ هزار استفاده غیرمجاز مشهود و غیرمشهود در توزیع برق تبریز وجود دارد که سالانه آنها شناسایی شده و برخی جمع‌آوری و تعویض می‌شود.

۱۰ هزار مصرف غیرمجاز برق/  تیرهای برق سرگردان و حادثه‌ساز تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه اگر به طبقه‌بندی برق‌های غیرمجاز اشاره کنیم به موارد غیرمجاز مشهود و نامشهود باید اشاره کرد، گفت: ۱۰ هزار استفاده غیرمجاز مشهود و غیرمشهود وجود دارد که سالانه آنها شناسایی شده و برخی جمع‌آوری و تعویض می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه روشنایی تیرهای چراغ در روز موضوع مورد سوال مردم است، تصریح کرد: گاها برخی از همکاران تعمیرگاه شبکه را تحریک می‌کنند تا لامپ‌های روشن و خراب را شناسایی کنند ولی  در صورت مشاهده چراغ روشن در خیابان و اتوبان‌ها با شماره  ۱۲۱ تماس گرفته و اطلاع دهید.

وی خاطرنشان کرد: در قیاس شدت مصرف برق ایران با جهان، می‌توان اذعان داشت که شدت مصرف و پرت انرژی در ایران زیاد است در حالیکه در جهان با مدیریت مصرف می‌شود.

کاظمی  با اشاره بر اینکه ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی ایران است، گفت: اگر مصارف را منطقی نکرده و پایبند به اصول مصرفی نباشیم، قطعا با نرخ دلار فعلی یک رقم سرسام‌آور برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی روی مدار باید هزینه کرد.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل فاصله بین فصل زمستان و تابستان در نیاز مصرفی ۳۰۰ مگاوات بود در حالیکه باید الگوی صحیح مصرفی در بین اقشار مردمی رسوخ کند زیرا این یک سرمایه ملی است. 

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز یادآور شد: با شیوع موضوع کرونا، وزیر نیرو همسو با سایر وزارتخانه دستور داد تا افرادی که در پرداخت برق مصرفی مشکلی دارند می‌توانند تا اردیبهشت با تاخیر پرداخت کنند و این به منزله بخشودگی نبود که در میان اذهان عمومی برعکس تلقی شده بود.

دلیل قطع برق برخی مشترکان در دوران کرونا/ 145 میلیارد تومان  میزان مطالبات برق

وی ادامه داد: برخی مشترکان بی‌انصافی می‌کنند زیرا اکثرا آنها از ابتدای سال ۹۸ هیچ پرداختی نداشتند و چندین دوره پرداخت برق مصرفی نکرده‌اند و اگر قطعی هم پیش می‌آید، به پای کرونا می‌نویسند و عموم را تحریک می‌کنند.

کاظمی بیان کرد: ۱۴۵ میلیارد تومان معوقه داریم که سهم خانگی، صنعت و غیره مشخص شده است و متاسفانه بیشترین معوقه در شمالغرب کشور را داریم.

آخرین وضعیت تیرهای برق سرگردان و حادثه‌ساز تبریز

وی در رابطه با تیرهای حادثه‌ساز توضیح داد: اخیرا با شهرداری تبریز تفاهم‌نامه امضا کردیم که یکی از مفاد تفاهمنامه در اثر عملیات عمرانی عقب‌نشینی و غیره است که در قالب این تفاهمنامه تعیین تکلیف خواهند شد ولی عقب‌نشینی شبکه به شکلی نیست که عمدتا در خط مستقیم احداث می‌شود زیرا گاها در یک کوچه ۳۰ خانه عقب‌نشینی کرده و ۷۰ خانه عقب‌نشینی نکرده‌اند و این برای ما محدودیت فضایی ایجاد می‌کند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز ادامه داد: در محیط‌هایی که محدودیت اجرایی نباشد، اعلام آمادگی کرده‌ایم که شبکه‌ها ساماندهی شود.

برق سکونتگاه‌های غیرمجاز دائمی نیست

وی  تامین برق سکونتگاه غیررسمی در تبریز و حومه شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی قانونی برای انشعابات غیرفاتونی به تصویب رساند و حتی در حوزه شرکت توزیع برق، ۱۳ هزار متقاضی وجود داشت که تامین برق برای سکونتگاه‌های غیررسمی ۸ هزار انشعاب در قالب این قانون داده است.

کاظمی تاکید کرد: البته انشعابات این سکونتگاه‌ها غیردائم است و امکان جمع‌آوری دارد و حتی اعطای انشعابات سازوکار لازم خود را دارد که با استعلام این انشعابات داده می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از استفاده غیرمجاز از جمله اهداف قانون‌گذار می‌باشد که با مهلت اجرا داده می‌شود.

انتهای پیام/60027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول