اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تجارت «کاه و کلش» به افراد غیربومی در کرمانشاه/ کشاورزان تمایلی برای فروش پس‌چر مزارع به عشایر ندارند

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: کشاورزان استان به منظور پاکسازی مزارع در کوتاه مدت و آماده شدن برای کشت بعدی و همچنین پرداخت پول بیشتر، رغبت چندانی برای فروش پس‌چر مزارع خود به عشایر ندارند.

تجارت «کاه و کلش» به افراد غیربومی در کرمانشاه/ کشاورزان تمایلی برای فروش پس‌چر مزارع به عشایر ندارند

بهزاد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص مشکل فروش پس‌چر مزارع به عشایر استان، اظهار داشت: کشاورزان استان به منظور پاکسازی مزارع در کوتاه مدت و آماده شدن برای کشت بعدی و همچنین پرداخت پول بیشتر، تمایل و رغبت بیشتری برای تن دادن به تجارت کاه و کلش به افراد غیربومی را دارند.

وی ادامه داد:  این در حالی است که اگر کشاورزان مزارع خود را در اختیار عشایر بگذارند، دام‌ها تا پاییز وابسته به پس‌چر مزارع هستند و مزارع باید مدت زمان طولانی‌تری در اختیار عشایر باشد.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه 4.2 درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: 30 درصد پروتئین مورد نیاز استان توسط عشایر تولید می‌شود و با توجه به اینکه همه مسؤولان در قبال جامعه تولید کننده و مولد عشایر وظیفه حمایتی دارند، برای رفع این مشکل نیازمند به دستورات بالاتر و پیگیر ملی هستیم.

وی با پبشنهاد راهکارهایی در این خصوص، ادامه داد: فعلا باید مبلغی به صورت یارنه‌ای برای افزایش قدرت خرید پس چر مزارع، به عشایر اختصاص داده شود و یا اینکه اجازه خروج کاه و کلش از استان داده نشود.

محمدی تصریح کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که استفاده دام عشایر از پس چر مزارع و پراکنده شدن کود حیوانی در مزارع یک چرخه طبیعی برای غنی شدن خاک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول