اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جوانه امید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی / جوان آوجی 2000 بوقلمون پرورش می‌دهد

جوان آوجی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توانسته با راه‌اندازه یک واحد پرورش بوقلمون 2هزار بوقلمون را پرورش دهد.

جوانه امید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی / جوان آوجی 2000 بوقلمون پرورش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین وحید رمضانخانی یکی از جوانان  کارآفرین استان قزوین, متولد ۱۳۶۱ که در شرایط فعلی کشور با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید نزدیک به یک سال است با همکاری برادرش دست به پرورش بوقلمون در روستای هرائیین شهرستان آوج زده است.

رمضانخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: بنده از ده سال قبل که بیکار بودم  تصمیم به انجام این کار گرفتم اما به دلیل پاره ای از مشکلات تا سال گذشته نتوانستم هدفم را به مرحله اجرا برسانم.

وی در مورد تسهیلات بسیج سازندگی بیان کرد: تسهیلات بسیج سازندگی چاره ساز خیلی از مشکلات ما بود اما با توجه به تورم اقتصادی جامعه مسئولان بایستی برای افزایش مبلغ این تسهیلات چاره اندیشی کنند تا کسانی که توانایی کارهای تولیدی را دارند اما از سرمایه مالی برخوردار نیستند بتوانند با امید و انگیزه وارد کارهای تولیدی شوند.

رمضانخانی با اشاره به اینکه پرورش بوقلمون را در زمینی به مساحت 600متر مکعب در روستای هرائیین شهرستان آوج آغاز کرده است اضافه کرد: ایجاد امکانات لازم برای پرورش بوقلمون ملزم به هزینه های بالایی است  و از آنجا که سرمایه اولیه بالایی برای شروع کار نداشتم تا کمک بسیج سازندگی و ارگان های دیگر توانستم به تولید و پرورش ۲۰۰۰بوقلمون برسم.

 

وی با اشاره به شرایط گرانی و اقتصادی جامعه عنوان می‌کند: با توجه به اینکه مواد اولیه، واکسن، آب و دانه طیور چند برابر قیمت قبل شده است اما قیمت بوقلمون تغییر چندانی نکرده است و بین بازار تولید و عرضه هماهنگی لازم وجود ندارد و لازم است مسؤولان راه کاری را برای این موضوع ارائه بدهند و حدالامکان قیمت تغذیه و واکسن و داروی طیور به صورت دولتی و قیمت پایین تر از بازار به تولیدکنندگان طیور ارائه بدهند تا تولید کنندگان ناامید نشده و با انگیزه بیشتری تولیدات خود را افزایش دهند .

رمضان خانی در پایان گفت : در گذشته مایحتاج اولیه و ضروری طیور را می‌توانستیم به صورت چک و اقساطی خریداری کنیم و تا پرورش طیور و عرضه به بازار مصرف زمان برای وصول اقساط و چک هایمان وجود داشت اما در حال حاضر تمام خریدهایمان برای مایحتاج اولیه طیور مثل دانه ، واکسن و دارو به صورت نقدی است که این موضوع باعث مشکلاتی در بین تولید کنندگان شده است چرا که پرورش بوقلمون و طیور دیگر و فروش آن به بازار مصرف و تبدیل آن به نقدینگی زمان‌بر است و دست تولیدکنندگان برای خرید نقدی  مایحتاج ضروری طیور خود خالی است که باید این موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

خبرنگار: حسن عابدینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول