اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

زمینه ارتباط با دانشجویان غیرایرانی فراهم می‌شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای فراهم سازی زیرساخت‌های ارتباطات بین‌المللی با دانشجویان غیر ایرانی گفت: دانشگاه خوارزمی می‌تواند پایگاه‌های اینترنتی را به زبان‌های مختلف دنیا بروزرسانی کند.

زمینه ارتباط با دانشجویان غیرایرانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی و هیأت همراه صبح امروز (۲۵ خردادماه) با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و در خصوص ظرفیت‌های موجود جهت برطرف کردن نیازهای متقابل در عرصه روابط فرهنگی بین‌المللی، گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به اهمیت توسعه روابط فرهنگی ایران و کشورهای خارجی بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی، اسلامی به جهانیان را دنبال می‌کند که این مهم از طریق اجرایی شدن امضاء و انعقاد موافقتنامه و تفاهمنامه‌های همکاری صورت می‌‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: رایزنان فرهنگی ایران با نظارت این سازمان به گسترش و تحکیم پیوندهای اسلامی در خارج از کشور می‌پردازند و توانسته‌اند با توجه به جایگاه و رشد علمی روزافزون و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‏‌های سراسر کشور، نسبت به گسترش همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی بین ایران و سایر کشورها اقدام کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد تا بروشوری از اهم فعالیت‌های دانشگاه خوارزمی تهیه و برای توزیع در خارج از کشور به زبان‌های دیگر، ترجمه شود.

وی همچنین، تأکید کرد: دانشگاه خوارزمی می‌تواند پایگاه‌های اینترنتی که به عنوان مرجع در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌گیرد را به زبان‌های مختلف دنیا بروزرسانی کند تا بحث تعامل روزافزون را در آینده‌ای نزدیک میان دانشجویان غیر ایرانی با این دانشگاه را داشته باشیم.

ابراهیمی‌ترکمان اظهار کرد: به طور قطع اگر قرار است یک دانشگاهی باشیم که در عرصه بین‌المللی گام برمی‌داریم باید زمینه زیرساخت‌های ارتباطات خارجی و بین‌المللی (ارتباط با دانشجویان غیر ایرانی) را مهیا سازیم.

وی همچنین، با ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه‌های کشور اتریش گفت: برخی کشورهای اروپایی در شرایط مختلف روابط مطلوبی با ایران داشتند و موضع‌گیری‌های آنها نسبت به کشور، انقلاب و نظام ایران معتدل‌تر و مناسب‌تر بوده که اتریش جزو این دسته از کشورهای اروپایی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنانش، به زمینه‌های همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی اشاره و بر ضرورت تشکیل کارگروهی فی مابین تأکید کرد و گفت: برای تحقق مفاد و اهم برنامه‌هایی که قرار است نسبت به آن اقدامات لازم را اجرایی کنیم، باید کارگروهی مشترک تشکیل دهیم.

حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان سیر تحولات دانشگاه خوارزمی تا یکصد سالگی آن گفت: دانشگاه خوارزمی، اولین نهاد آموزش عالی در ایران که در سال ۱۲۹۷ شمسی در تهران تأسیس شده است و با هدف کمک به تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران، رسالت خطیر تربیت دانشجو و پژوهشگر را در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلف توسط مدرسین و اساتید فرهیخته خود برعهده دارد.

حبیبی اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی بر سر برنامه‌های علمی و فرهنگی مورد علاقه طرفین اشتراک نظر دارند و بالطبع می‌‌توانند در این مسیر گام‌های سازنده‌ای بردارند.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر جزو ۲۰ دانشگاه برتر کشور و نخستین دانشگاه مدرن ایران است. همچنین با هدف تقویت علمی و اعتبار دانشگاه در عرصه بین‌المللی، ارتباطات گسترده‌ای را با سایر کشورها برقرار کرده است.

وی به سیاست وزارت علوم برای تقسیم وظایف دانشگاه‌های کشور از جمله خوارزمی برای ارتباط با دانشگاه‌های جهان اشاره و خاطرنشان ساخت: دانشگاه خوارزمی با بیش از ۱۲ مرکز و پژوهشکده مسؤولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را بر عهده گرفته است. در این راستا، سعی کردیم فعالیت‌های خود را ساماندهی کنیم و در خصوص موضوعات مورد نیاز فعال باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول