اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جزئیات تکان دهنده قرارداد پیمانکار مترو اهواز/ ضرورت ورود دستگاه قضا به پرونده مترو اهواز

شهردار اهواز گفت: پیمانکار به اندازه ۲۴۰ میلیارد تومان کار کرده اما بیش از کارکرد خود تعدیل گرفته است یعنی بعد از این کارکرد ۲۴۰ میلیاردی پروژه را خوابانده، مدام تعدیل گرفته است.

جزئیات تکان دهنده قرارداد پیمانکار مترو اهواز/ ضرورت ورود دستگاه قضا به پرونده مترو اهواز

موسی شاعری، شهردار اهواز، ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در خصوص پروژه قطار شهری اهواز و قصه پر غصه این پروژه که ۱۵ سال است شهر و مردم اهواز با آن درگیر هستند باید گفت که در ادوار مختلف، افراد متعددی از جمله شهرداران و استانداران با این پیمانکار توافق کرده و صورت جلسه بستند.

شهردار اهواز در تشریح دلایل عقب ماندن این پروژه عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم به یک تحلیل ساده برسیم که چه اتفاقی طی این ۱۵ سال رخ داده و ادعاهای واهی و خلاف واقع این پیمانکار برای ما روشن شود چند عدد و رقم را اعلام می‌کنم.

وی افزود: صورت وضعیتی که تا به این لحظه توسط پیمانکار گزارش شده است و کارکرد او به شمار می‌رود ۲۴۰ میلیارد تومان است و بابت آن ۳۵۰ میلیارد تومان هم تعدیل گرفته است که مجموع دریافتی آن تا کنون ۵۹۰ میلیارد تومان شده است حالا بابت همان کارکرد ۲۴۰ میلیاردی، می خواهد ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر دریافت کند.

شاعری در راستای بررسی عملکرد غیرشفاف پیمانکار متروی اهواز بیان کرد: پیمانکار به اندازه ۲۴۰ میلیارد تومان کار کرده اما بیش از کارکرد خود تعدیل گرفته است یعنی بعد از این کارکرد ۲۴۰ میلیاردی پروژه را خوابانده، مدام تعدیل گرفته است.

وی افزود: طبق آخرین شنیده‌ها، او ادعای رقمی بالای یک هزار میلیارد تومان را برای عدم استفاده از ماشین‌آلاتی که خود دلیل رکود آن‌ها بوده را داشته و می‌خواهد پول آن را از مردم اهواز بگیرد، این پیمانکار پیگیر دریافت هزینه تعدیل‌هایی است که به دلیل کم‌کاری‌های او صورت گرفته است.

شهردار اهواز گفت: باید دقت کرد که پروژه‌ای ۱۵ سال زمان برده و ۵۹۰ میلیارد تومان برای آن پرداخت شده است اما در نهایت شاهد کارکرد ۲۴۰ میلیارد تومانی هستیم این مسئله علاوه بر تاسف‌بار بودن، برای ما غیرقابل قبول نیز هست.

وی افزود: این پیمانکار در صدد است تا از راه‌های مختلف اعمال فشار کند تا براساس ادعاهای واهی، علاوه بر رقمی که تا به این لحظه دریافت کرده، مجددا برای همان کارکرد ۲۴۰ میلیاردی نیز پول دریافت کند.

شاعری خطاب به مردم بیان کرد: چیزی که برای من اهمیت دارد این است که مردم بدانند یک کسی علاوه بر مبلغی که دریافت کرده خواستار دو هزار میلیارد دیگر است آن هم در قبال تنها ۲۴۰ میلیارد تومان کارکردی که داشته است.

وی افزود: این واقعا ظلم بزرگی است و تا زمانی که بنده شهردار اهواز هستم به هیچ عنوان در مقابل این مسئله کوتاه نخواهم آمد و زیر بار هیچ تعهدی نرفته و حتی یک ریال به این پیمانکار پرداخت نخواهم کرد و درصورت تداوم این وضعیت از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهیم بود.

شهردار اهواز گفت: در مقابل حق مردم دیگر بیش از این کوتاه نخواهیم آمد، ۱۴ سال به پیمانکار زمان دادند یک سال از دوره شهرداری بنده نیز تلاش کردم تا تعامل داشته باشم و سعی کردیم این شرکت حرکت کند تا شاید بالاخره امیدی باشد.

وی افزود: تعامل و تحمل کردیم اما دیگر آستانه صبر ما در حال لبریز شدن است و این موضوع شخصی نیست بلکه منافع مردم و بیت‌المال است و نمیتوانم در برابر منافع مردم و بیت‌المال بیش از این کوتاه بیایم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول