اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آتش‌سوزی در 20 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سیرجان

رئیس منابع طبیعی شهرستان سیرجان از آتش‌سوزی در 20 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

آتش‌سوزی در 20 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مهران میرشاهی از وقوع آتش‌سوزی در مناطق مختلف شهرستان خبر داد و گفت :  با بارندگی‌های چند ماه گذشته، پوشش گیاهی مناسبی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان ایجاد شده که با گرم شدن هوا و سهل‌انگاری آتش‌سوزی‌های مکرر را شاهد هستیم به طوری که از هفته گذشته تا کنون 8 مورد آتش‌سوزی در مراتع را داشتیم و بیش از 20 هکتار ازمنابع طبیعی خاکستر شد.

 رئیس منابع طبیعی شهرستان سیرجان افزود : سال‌هاست که شاهد وقوع آتش‌سوزی در این مراتع هستیم و بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده از سوی سازمان‌های مسئول و متولی امر، دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌ها،  بی‌تفاوتی مردم و روشن کردن آتش و همچنین رهاکردن انواع ظروف شیشه‌ای در مراتع و منابع طبیعی است.

 میرشاهی با بیان اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حریق و کاهش خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در این فصل آتش زدن بوته ها در بیابان، بی‌احتیاطی در انداختن ته مانده سیگار و آتش روشن کردن در عرصه‌های جنگلی، احتمال وقوع حریق در مراتع را افزایش می‌دهد.

وی گفت : آتش‌سوزی‌های اخیر در مناطق شمالی بخش بلورد، چهارگنبد، بخش پاریز، گدار خانه سرخ بوده است که توسط همیاران طبیعت، دهیاران، بخشداران و نیروهای مردمی و ماموران منابع طبیعی مهار و خاموش شد اما آن‌چه مهم است همکاری و همراهی مردم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی‌ست تا این سرمایه عظیم ملی از بین نرود.

انتهای پیام/80015/ب/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول