اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پیشنهاد علمی و تخصصی دانشگاه‌ها برای عبور از معضل کرونا/ دانشگاه‌ها ظرفیت‌ تحقیقات درباره کرونا را دارند

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها، مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه و استفاده از توان علمی و تخصصی در کمک به وضعیت روز جامعه است که خوشه های فکری برای مقابله با کرونا در دانشگاه فعال شده است.

پیشنهاد علمی و تخصصی دانشگاه‌ها برای عبور از معضل کرونا/ دانشگاه‌ها ظرفیت‌ تحقیقات درباره کرونا را دارند

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به تشکیل خوشه‌های فکری در دانشگاه تهران برای مقابله با ویروس کرونا، اظهارداشت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها، مسئولیت اجتماعی در مقابل جامعه و استفاده از توان علمی و تخصصی دانشگاه‌ها در کمک به وضعیت روز جامعه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت‌ تحقیقات درباره کرونا را دارند، افزود: از ابتدای تشخیص ویروس کرونا در کشور، ۴ خوشه فکری در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فناوری و پژوهشی در دانشگاه تهران فعال شد که در حوزه‌های مختلف، بررسی‌هایی را انجام دادند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای همگرایی و هم‌افزایی در فعالیت‌ها، برای بررسی موضوعات بیشتر، کارگروه‌های تخصصی مشترک مختلفی میان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر تشکیل شد.

نیلی ادامه داد: علاوه بر این، برای دریافت نظرات جامعه دانشگاهی، درگاه مسئولیت اجتماعی دانشگاه برای مقابله با کرونا راه‌اندازی و پیشنهادات استادان و دانشجویان دریافت شد.

*پیشنهاد دانشگاه‌ها برای عبور از کرونا

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: علاوه بر این، بررسی‌ درباره وضعیت پس از کرونا هم در دستور کار خوشه‌های فکری و کارگروه‌های تخصصی است.

وی اظهار امیدواری کرد: ماحصل فعالیت خوشه‌های فکری و کارگروه‌های تخصصی راهکارهایی برای عبور از بحران کرونا باشد که مورد استفاده مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول