اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره مرخصی پرسنل نیروگاه بوشهر

سازمان انرژی اتمی با توجه به بررسی‌های کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط محیط کار کارکنان خود و رعایت صرفه و صلاحشان، تعهدات و اقدامات لازم جهت کاهش مواجهه کارکنان با اشعه را به نحو مقتضی به اجرا گذاشته است.

فارس من| توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره مرخصی پرسنل نیروگاه بوشهر

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با طرح این موضوع که چرا مرخصی به مقدار درصد اشعه برای پرسنل نیروگاه اتمی بوشهر اعمال نمی‌شود؟ به بیان مشکلات خود در این حوزه پرداختند.

در این درخواست آمده است: برای کسانی که در جاهایی که خطر اشعه و رادیواکتیوها وجود دارد، کار می‌کنند علاوه بر مرخصی یک ماه در سال، مرخصی جداگانه‌ای در نظر گرفته شود که باید سازمان انرژی اتمی تایید کند. جالب اینکه مرخصی اشعه برای پرسنل پدافند هوایی در نظر گرفته شده، در حالی که برای پرسنل نیروگاه اتمی بوشهر هنوز اعمال نشده است.

در همین خصوص خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس این موضوع را پیگیری کرد که در نهایت سازمان انرژی اتمی در این خصوص اعلام کرد: «در هدف قانونگذار از بندهای یک و دو ماده ۲۰ قانون حفاظت در برابر اشعه، به حداقل رساندن مواجهه پرتوکاران با منابع پرتو در محیط کار می‌باشد و احراز شرایط برخورداری از بندهای یاد شده به عهده واحد قانونی (سازمان انرژی اتمی) محول شده است. همچنین در تبصره ذیل ماده ۲۰ امکان حضور افراد پرتوکار در محیطی غیر از محیط کار با پرتو به جای استفاده از مرخصی موضوع بند ۲ پیش بینی شده است.»

این سازمان می‌افزاید: «سازمان انرژی اتمی با توجه به بررسی‌های کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط محیط کار کارکنان خود و رعایت صرفه و صلاح ایشان، تعهدات و اقدامات لازم جهت کاهش مواجهه کارکنان را به نحو مقتضی به اجرا گذاشته است. این تصمیمات مستند به قوانین و مقررات جاری اتخاذ شده است و سوابق آرای صادره از دیوان عدالت اداری به نفع سازمان، موید این معنا است.»

در همین خصوص نیز یک کارشناس نیروگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ایمنی بالای نیروگاه بوشهر اشاره و عنوان کرد: اینگونه نیست که همه کارکنان این نیروگاه هر روز در معرض اشعه باشند و اگر به فرض مثال میزان اشعه در حین کار از حد مجاز فراتر برود، اجازه کار به پرسنل داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در این گونه مواقع دستگاه دزیمتر متصل به لباس کارکنانی که ممکن است در معرض اشعه قرار گیرند، اگر میزان دریافت اشعه را از حد مجاز بیشتر نشان دهد، پرسنل باید کار را متوقف کنند.

این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد: فیزیک بهداشت مستقر در نیروگاه که زیر مجموعه نظام ایمنی است به طور مداوم در حال کنترل و نظارت در این خصوص می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول