اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

احتمال خاموشی چالش‌ بزرگ امروز صنعت برق در استان یزد

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بهینه‌سازی مصرف انرژی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در مدیریت صنعت برق دانست و گفت: احتمال خاموشی،‌ کمبود نقدینگی و پایین بودن بهره‌وری سرمایه، از جمله مهمترین چالش‌های امروز صنعت برق است.

احتمال خاموشی چالش‌ بزرگ امروز صنعت برق در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالفضل اسدی‌ پیش از ظهر امروز ۲۵ خرداد ماه، در سیزدهمین نشست آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با اشاره اهمیت رسالت اصحاب رسانه برای روشنگری افکار عمومی، اظهار کرد: توسعه فرهنگ عمومی نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی ایفا می‌کند.

وی با بیان این که استان یزد با شرکت‌های برق منطقه‌ای استان‌های همجوار از طریق ۱۱ خط انتقال و فوق توزیع ارتباط مستمر دارد، افزود: پیک نیاز مصرف انرژی استان یزد در سال ۹۷، ۱۵۳۸ مگاوات بوده که در زمان مشابه سال ۹۸، این میزان به ۱۶۶۸ مگاوات افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه با اشاره به ثبت اطلاعات تاکنون ۶۹۴ هزار مشترک در استان یزد، گفت: حدود ۸۲ درصد مصرف کنندگان برق استان یزد صنایع و بخش کشاورزی است.

اسدی بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در مدیریت صنعت برق دانست و بیان کرد: احتمال خاموشی،‌ محدودیت‌های آبی و زیست محیطی، کمبود نقدینگی و پایین بودن بهره‌وری سرمایه از جمله مهمترین چالش های امروز صنعت برق در استان یزد و کشور است.

این مسئول با اشاره به ضرورت بهینه سازی مصرف کولرهای آبی، تصریح کرد: متوسط مصرف برق تابستانی در ساختمان‌های ایران بیشتر از ۴۰ درصد و در عمده استان‌های کشور بیش از ۶۰ درصد آن بار سرمایشی است که متأسفانه به دلیل اجرا نشدن کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی انرژی و عایق کاری ساختمان‌ها و همچنین استفاده بیشتر از کولرهای گازی کم بازده،‌ شاهد افزایش بار سرمایشی در کشور هستیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: با جایگزین کردن کولرهای گازی، مصرف آب کمتر ولی مصرف برق حدود چهار  برابر کولر آبی افزایش می‌یابد.

وی تعویض موتور کولرهای آبی فعلی با کلاس A، تعویض پوشال جدید و نصب سایه بان را از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در کولرهای آبی موجود و کاهش حدود ۲۰۰ وات برق به ازای هر کولر دانست و بیان کرد:‌ راهکارهای کاهش مصرف برق و آب در وسایل سرمایشی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و افزایش اشتغال داخلی را به دنبال دارد.

اسدی در پایان با بیان این‌ که استان یزد در بحث بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: برخورداری از ۳۳۰ روز آفتابی در سال، وجود عرصه‌های طبیعی و هموار جهت ساخت نیروگاه‌های فتوولتایک و برخورداری از شبکه‌های الکتریکی مناسب و پایدار از جمله ظرفیت‌های استان یزد برای ساخت نیروگاه فتوولتاییک  است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول