اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تصویب کلیات مطالعات طرح جامع 12 فرودگاه‌/بازنگری طرح جامع فرودگاه‌های بزرگ‌

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها گفت: جلسه‌های نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه‌ها برگزار و برای 12 فرودگاه کشور، تصویب شد.

تصویب کلیات مطالعات طرح جامع 12 فرودگاه‌/بازنگری طرح جامع فرودگاه‌های بزرگ‌

‌فرشید گلیج در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار کرد: در بحبوحه بحران کرونا و با وجود فشردگی امور پیشگیری و مبارزه با شیوع این ویروس در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، جلسه‌های نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه‌ها برگزار و برای 12 فرودگاه تصویب شد.

وی ادامه داد: طرح جامع فرودگاه‌ها یک الزام و سند بالادستی است و مطابق ماده پنج ICAR114/1 (آیین‌نامه احداث، توسعه، بهره‌برداری و مدیریت فرودگاه‌های غیرنظامی)، سندی دربرگیرنده نیازها و الزامات موجود و پیش‌بینی نیازهای آتی ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه بر اساس مطالعات اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی است.

گلیج افزود: مطالعات طرح جامع فرودگاه به عنوان سند بالادستی توسعه هر فرودگاه در تعامل با طرح جامع شهری و روستایی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با سه سناریوی پایه، بدبینانه و خوشبینانه توسط مشاوران ذیصلاح انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل‌ شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ‌بیان کرد: به تازگی دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ‌‌با توجه به تکالیف استانداردی و مقررات به پیگیری نهایی شدن مطالعات طرح جامع 16 فرودگاه کشور اقدام کرده است.

وی‌ گفت: قرارداد بیشتر این طرح ها سال 97 منعقد شده و در 18 ماه اخیر مطالعات نهایی آنها انجام شده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: 12 جلسه نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه‌ها از 20 اردیبهشت تا 21 خرداد 99 برگزار و کلیات طرح 12 فرودگاه اهواز، اراک، بجنورد، لامرد، رامسر، نوشهر، ایرانشهر، زابل، بم، خوی، پارس آباد و بندرلنگه با اعمال اصلاحات جزیی به تایید نهایی رسید که پس از طی فرایند مطابق با مفاد قرارداد به زودی ابلاغ می شود.

وی گفت: کلیات طرح جامع چهار فرودگاه دیگر شامل رفسنجان، سیرجان، سبزوار و طبس نیز به زودی به تایید نهایی خواهد رسید.

گلیج افزود: با توجه به پیچیدگی و احتمال تداخل طرح‌های جامع فرودگاه‌های اهواز، رامسر و نوشهر با طرح‌های جامع شهری و برای هماهنگی با مسؤولان استان و شهرستان برای تصمیم‌گیری کلان استان، تا پایان ماه جاری در جلسه‌ای با حضور ‌مدیرعامل و معاونان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، استاندار خوزستان، فرمانداران و شهرداران شهرهای رامسر، نوشهر و چالوس مطالعات طرح جامع فرودگاه های اهواز، رامسر و نوشهر تشریح می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به تصویب مطالعات طرح جامع بیشتر فرودگاه‌های کشور و ضرورت بازنگری طرح های جامع فرودگاه‌ها گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل در سال جاری بازنگری طرح جامع فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، اصفهان و شیراز با همکاری مشاوران داخل و خارج شرکت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول