اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هیچ واحدی حق افزایش قیمت نان تا اعلام رسمی را ندارد/شکر با نرخ دولتی توزیع نمی‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی از افزایش قیمت نان در روزهای آینده خبر داد و گفت: تا زمانی که افزایش قیمت نان به صورت رسمی اعلام نشده هیچ واحدی حق افزایش نرخ را ندارد.

هیچ واحدی حق افزایش قیمت نان تا اعلام رسمی را ندارد/شکر با نرخ دولتی توزیع نمی‌شود

محمود نعمتی در گفت‌وگو با فارس در اراک در خصوص خبرهای شنیده شده از گرانی نان که بعضاً تا دو برابر قیمت را پیش بینی کرده‌اند، گفت: افزایش قیمت تا هفته آینده اعمال خواهد شد، اما قطعا این نرخ دو برابر قیمت کنونی نخواهد بود و هنوز درصد مشخص تعیین نشده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که افزایش قیمت نان به صورت رسمی اعلام نشده هیچ واحدی حق افزایش نرخ را ندارد.

تا زمانی که افزایش قیمت به صورت رسمی اعلام نشده است هیچ واحدی حق افزایش نرخ را ندارد

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: پیشنهاد افزایش نرخ نان در استان داده شده که در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد و بعد از تصویب کارگروه و تأیید استاندار احتمال اعمال تغییر قیمت در هفته آینده وجود دارد.

وی در خصوص قیمت شکر نیز عنوان کرد: شکر با نرخ دولتی توزیع نمی‌شود و شکر موجود در بازار با ارز نیمایی تامین و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد و دلار ۴۲۰۰ تومانی برای شکر حذف شده است.

وی در پاسخ به سوال فارس در خصوص نرخ میوه و اینکه چرا نظارتی بر این بخش به صورت جدی صورت نمی‌گیرد و چرا باید میوه با نرخ‌های بسیار متفاوت عرضه شود؟ اظهار کرد: باتوجه عبور از زمان عرضه میوه نوبرانه به نظر می‌رسد قیمت‌ها کاهش پیدا کند از طرفی صرف نظر از اینکه اتاق بازرگانی و سازمان صمت مسئول نظارت بر این بخش را به عهده دارند امکان نرخ گذاری دقیق برای

میوه‌های موقت مثل زردآلو یا گیلاس نیست و نرخ گذاری دقیق را می‌توان برای میوه‌های ماندگارتر مثل سیب و پرتقال اعمال کرد.

 در بسیاری از مناطق تفاوت کیفیت دیده نمی‌شود اما بسیار گران‌تر عرضه انجام می‌شود

نعمتی در پاسخ به خبرنگار فارس  مبنی بر اینکه در بسیاری از مناطق تفاوت کیفیت دیده نمی‌شود اما بسیار گران‌تر عرضه انجام می‌شود، گفت:در ستاد تنظیم بازار تاکید شده سازمان صمت، اصناف و اتاق بازرگانی نظارت داشته باشند، درست است در برخی نقاط شهر با این ادعا که میوه کیفیت بهتری دارد با قیمت بیشتری عرضه صورت می‌گیرد که در ستاد تنظیم بازار این مسئله مطرح و دستور نظارت بیشتری صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول