اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر باقری: کرونا تأثیری بر مأموریت‌های نیرو‌های مسلح نداشته است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه کرونا تأثیری بر مأموریت‌های نیرو‌های مسلح نداشته است، گفت: نیروهای مسلح فعالیت‌های خود را در حوزه برقراری امنیت و فعالیت‌های ستادی، آموزشی صنعتی، آموزشی و... ادامه خواهند داد تا در آینده دچار غافلگیری احتمالی نشویم.

سرلشکر باقری: کرونا تأثیری بر مأموریت‌های نیرو‌های مسلح نداشته است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح که امروز (یکشنبه) در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: آنچه که تاکنون در مواجهه با بیماری کرونا استنباط شده، این است که این ویروس ناشناخته، مرموز و غیر قابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه این ویروس همواره می‌تواند خود را با شرایط مختلف وفق دهد، گفت: ناشناخته بودن این ویروس کار را برای مقابله با آن دشوارتر می‌کند؛ همچنان‌که تجربه تاکنون نشان داده که نمی‌توان به پیش‌بینی‌ها در این رابطه اتکا کرد.

سرلشکر باقری در خصوص نحوه مقابله با این ویروس در آینده، گفت: سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح تاکنون در این رابطه فعالیت‌های تحقیقاتی لازم را در دستور کار داشته‌اند و در این نشست از تجمیع فعالیت‌ها برنامه‌ای راهبردی احصا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید برای ۹ ماهه سال ۹۹ برنامه داشته باشیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های آموزشی، رزمایشی و دفاعی را انجام دهیم، افزود: مأموریت‌های نیرو‌های مسلح در برقراری امنیت همچنان ادامه دارد و ما در این رابطه ضمن مقابله با شیوع ویروس کرونا، تلاش توأمان خواهیم داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه بر ضرورت آمادگی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع در شرایط مختلف تأکید کرد و افزود: مأموریت‌های نیرو‌های مسلح مداوم و مستمر است و هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد و حتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری و شرایط جدید کوتاه مدت بیماری، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف آموزشی، رزمایشی، تمرینی و دیگر مأموریت‌های عادی آغاز کرده است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های درمانی و پیشگیرانه مجموعه‌های درمانی نیروهای مسلح در مواجهه با ویروس کرونا، گفت: این بیماری در کشور ما هنوز نقطه اوج اول را طی نکرده و ما همچنان در حوزه مقابله با شیوع این بیماری در مرحله نخست قرار داریم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: به گفته مسئولان وزارت بهداشت، حتی اگر این بیماری در تابستان از شیوع کمتری برخوردار و روند کاهشی داشته باشد، اما پیش‌بینی می‌شود با شروع فصل پاییز و اختلاط این بیماری با آنفلوانزا کشور ما مجدداً با دوره‌ای از اوج این بیماری مواجه شود که البته از میزان و کیفیت آن کسی اطلاعی ندارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روند دفاع، زندگی و کار توأم با این بیماری در جامعه و نیروهای مسلح در جریان خواهد بود، افزود: نیروهای مسلح فعالیت‌های خود را در حوزه برقراری امنیت و فعالیت‌های ستادی، آموزشی صنعتی، آموزشی و... ادامه خواهند داد تا در آینده دچار غافلگیری احتمالی نشویم.

در این نشست، معاونان هماهنگ‌کننده ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع به ارائه گزارش از فعالیت‌های خود در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پرداخته و همچنین برنامه ۹ ماهه آتی خود را در این حوزه تشریح کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول