اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

قمار ارمنستان روی بلیت رژیم صهیونیستی

به نظر می رسد بازگشایی سفارت ارمنستان در فلسطین اشغالی قمار این کشور بر روی بلیت سوخته و بی بهای رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

قمار ارمنستان روی بلیت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، اقدام ارمنستان در توسعه روابط با رژیم‌صهیونیستی تحت فشار آمریکا آن هم به بهانه توازن تسلیحاتی با کشورهای همسایه، به‌‌زودی و براساس یک تجربه قدیمی تسلیم شکست خواهد شد.

به رسمیت شناختن موجودیت رژیم نامشروع صهیونیستی توسط ارامنه،‌ امری تعجب‌برانگیز است؛ رژیمی که دستش به خون ساکنان فلسطین، آلوده‌ بوده و طی هفت دهه گذشته، آنان را از سرزمین و موطن خود اخراج کرده ‌است.

این در حالی است که ارامنه، همواره مدعی‌اند تجربه مشابهی از سر گذارنده‌اند؛ اینکه دولت عثمانی یکصد و پنج سال پیش، کشتار بزرگی علیه ارامنه صورت داده و سرزمین‌های‌شان را غصب کرده‌است، لذا همواره از مسیرهای قانونی در پی محکوم کردن دولت ترکیه هستند و تلاش دارند سرزمین‌های خود را باز پس گیرند.

حال در این برهه حساس دولت ارمنستان باید بداند این رژیم در پی رسیدن به اهداف ضدبشری خود بوده و خواهد بود و هدفش از توسعه روابط با ارمنستان، کسب مشروعیت از یک دولت مسیحی و دستیابی به منافع خویش در قفقاز است.

رژیم صهیونیستی با اعلام پایتختی «بیت‌المقدس»، در واقع حقوق مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ساکن در مهد ادیان توحیدی را نادیده‌گرفته و مسیحیان ارمنی که مدعی‌اند، یک‌سوم زمین‌های این منطقه ‌متعلق به آن‌هاست، واکنش مناسبی در این خصوص نشان ندادند.

حالا در این شرایط اقدام اخیر ایشان در بازگشایی سفارت ارمنستان، یک عقب‌نشینی دیگر در برابر این رژیم سفاک محسوب می شود که با ادعاهای قبلی دولت ارمنستان منافات دارد.

در همین ‌راستا، نماینده ارامنه اصفهان و جنوب در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اخیر با یکی از خبرگزاری‌های ارمنستان با فراموش کردن ماهیت اشغالگر و جنایتکار رژیم‌صهیونیستی، مهر تأییدی بر اقدامات دولت غربگرای ارمنستان زده است.

این نماینده در این مصاحبه این دولت را به قمار بر بلیت سوخته این رژیم که صدای اضمحلال آن به گوش می‌رسد، ترغیب کرد تا با این کار، تنها کشور دوست همجوار خود را که تأمین‌کننده منافع کوتاه‌ مدت و بلند مدت آنان است، از دست بدهد و آینده‌ای نه‌چندان روشن برای خویش رقم زند.

حقیقت آن است که جمهوری‌ اسلامی ایران، علیرغم ادعاهای واهی مقامات آمریکا با تحریم‌های ظالمانه، بیش از پیش قدرتمند شده و تقلای آمریکا و عربستان سعودی برای مذاکره با ایران، به دلیل نگرانی آنان از قدرت روزافزون ایران و تبدیل شدن به ابرقدرت منطقه‌ای است.

ایران در صورت تمایل ارمنستان و جمهوری آذربایجان، با توجه به اثربخشی منطقه‌ای می‌تواند مناقشه «قره‌باغ» را که به تحریک نیروهای فرامنطقه‌ای با هدف نفوذ و سودجویی ایجاد شده و از حل آن جلوگیری می‌شود، به سرانجام رساند و طرفین را از درگیری‌های نظامی و از دست رفتن سرمایه انسانی و مادی برهاند تا از این ظرفیت برای پیشبرد منافع مادی و توسعه خود بهره برند.

بی‌تردید، دوستی با دشمن قسم ‌خورده همسایه دیرینه، به‌ دور از درایت است و دولتمردان ارمنستان برای عدم تکرار سرنوشت دولت‌های گذشته این کشور، باید از پیروی خواسته‌های دول شرق و غرب، دست برداشته و آزادی‌خواه و مستقل، ضمن پرهیز از متوقف ماندن در گذشته و خصومت و کینه‌‌ورزی با  ترکیه و آذربایجان، دست اجانب را از دخالت در امور قفقاز، کوتاه نمایند و چشمان خود را به روی جنایات هر روزه دولت جعلی اسرائیل در فلسطین ‌اشغالی نبندند؛ رژیمی که خصومت آشکاری با جمهوری ‌اسلامی ایران و تمامی آزادی‌ خواهان جهان دارد و بنا به وعده الهی، به‌زودی نابودی آن را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول