اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«عیب دانستن ابتلا به کرونا» یکی از دلایل عدم رعایت قرنطینه و شیوع بیماری در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: عیب دانستن ابتلا به کرونا، کتمان و پنهان کاری و عدم رعایت قرنطینه توسط افراد دارای تست مثبت کرونا یکی از مشکلات در هرمزگان است

«عیب دانستن ابتلا به کرونا» یکی از دلایل عدم رعایت قرنطینه و شیوع بیماری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در یک نشست مرتبط با موضوع کرونا در هرمزگان اظهار کرد: گزارش شده تعدادی از مدیران، کارکنان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و افرادی چهره و تاثیرگذار از اقشار مختلف با تست کرونای مثبت با پنهان کاری و بدون اطلاع به اطرافیان خود، به مراودات و کارهای خود پرداخته‌اند که از نظر اخلاقی و قانونی هرگز قابل توجیه نیست.

وی افزود: ابتلا به کرونا عیب نیست اما کتمان و پنهان کاری آن توسط افرادی که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود، می‌تواند حجم عظیمی از خوشه مبتلایان را تشکیل دهد و جامعه را با خطر جدی مواجه کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان با آن مواجه هستیم، عیب دانستن اعلام ابتلا به کرونا و عدم رعایت قرنطینه و همچنین کتمان و پنهان کاری از سوی افرادی است که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: در میان گروه‌های مختلف حتی افراد خاص استان، این امر دیده شده که حاضر نشده‌اند با وجود مثبت شدن تست کرونا، قرنطینه را رعایت کرده و حتی به دیگران و اطرافیان خود بگویند که دارای بیماری کرونا هستند و با وجود مثبت بودن تست کرونا به مراودات و کارهای خود می‌پردازند و در جلسات شرکت کرده یا در بین جامعه و در ادارات رفت و آمد می‌کنند!

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از افراد هم از ارائه اطلاعات صحیح خود از جمله  ثبت شغل واقعی خود در فرم ثبت نام مراکز نمونه‌گیری امتناع می کنند که این اقدام در ابتدا برای اطرافیان و عزیزان خود آن فرد، خطرآفرین خواهد بود. ارایه اطلاعات ناقص در پرسشنامه ضربه جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد می‌کند.

مقام عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: افرادی که آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود، باید حتماً قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران را رعایت کنند تا موجب ابتلای دیگران به این بیماری نشوند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول