اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد صنعاء از بی مسئولیتی سازمان ملل در توقف حملات سعودی به «الحدیده» یمن

یک مقام صنعا از سازمان ملل و شورای امنیت به دلیل عمل نکردن به مسئولیت خود در توقف حملات بی امان به استان الحدیده به رغم توافق آتش‌بس در آنجا و وخامت اوضاع انسانی انتقاد کرد.

انتقاد صنعاء از بی مسئولیتی سازمان ملل در توقف حملات سعودی به «الحدیده» یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو کمیته هماهنگی آرایش مجدد نیروهای بین المللی در استان الحدیده یمن از بدعهدی سازمان ملل و شورای امنیت در توقف حملات بی امان علیه شهر الحدیده انتقاد کرد.

شبکه «المسیره» به نقل از سرلشکر القادری عضو تیم صنعاء در کمیته هماهنگ آرایش مجدد نیروهای بین المللی در استان الحدیده در غرب یمن گفت: «سازمان ملل و شورای امنیت به مسئولیت خود در قبال جنگ بی وقفه‌ای که علیه شهر الحدیده جریان دارد، عمل نمی‌کنند».

او افزود: «ما در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل خواهان مقابله با اقدامات خودسرانه نیروی دریایی ائتلاف سعودی با کشتی‌های حامل سوخت و غذا شدیم».

-القادری گفت: «سازمان ملل در حالی که درباره خطرهای کرونا برای یمن هشدار می‌دهد هیچ چیزی را که برای ملت یمن می‌خواهد، در اختیار آنها قرار نمی‌دهد».

 او افزود: «مدعیان حقوق بشر به درد و رنج ملت یمن بی اعتنا هستند و فقط  به بیانیه‌های پوچ و توخالی اکتفا می‌کنند و نیروهای متجاوز می‌خواهند توافق سوئد را نابود کنند».

عضو کمیته هماهنگی آتش‌بس الحدیده گفت: آینده کار بیمارستان‌ها و آینده وضعیت خدمات رسانی به خصوص در الحدیده بستگی به سوخت‌هایی است که در کشتی‌ها توسط ائتلاف سعودی توقیف شده است».

او ادامه داد: «ما با طرف دیگر(دولت مستعفی) درباره گشودن گذرگاه‌های انسانی به توافق رسیدیم و آن را در حیس(شهری در استان الحدیده) بازکردیم در حالی که هیئت سازمان ملل اجازه ورود به شهر محاصره شده الدریهمی را ندارد».

دولت مستعفی یمن (فراری در ریاض) و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که دسامبر سال 2018 در «استکهلم» پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز و موضوع مبادله اسرا دست یافتند، اما با کارشکنی‌های عربستان  این توافق‌ها کاملا اجرا نشده است.

مزدوران ائتلاف سعودی سحرگاه گذشته به شکلی گسترده مناطقd در الحدیده را به رگبار گلوله بستند.

ظهر امروز نیز سه عملیات تلاش مزدوران ائتلاف سعودی برای پیشروی از سه مسیر در جنوب و شرق روستای «الشعب» و غرب روستای «مغاری» در شهر حیس در استان الحدیده ناکام گذاشته شد.

یک منبع در اتاق عملیات ارتباط استان الحدیده هم شنبه شب اعلام کرد که نیروهای ائتلاف سعودی ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ بار آتش‌بس را در جبهه‌های الحدیده نقض کردند و یک تلاش آنها را برای نفوذ در حیس هم ناکام گذاشتند.

‎‌‎‌‌از جمله موارد نقض آتش‌بس در الحدیده پرواز دو هواپیمای شناسایی در آسمان شارع ۵۰ و ایجاد استحکامات جنگی در الجبلیه بود.

مزدوران ائتلاف سعودی همچنین در ۳۳ نوبت ۱۶۶ گلوله توپخانه و در ۴۵ نوبت با دیگر سلاح ها به مناطق مختلف الحدیده آتش شلیک کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول