اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

زادعلی‌اصغری: مسئولان ورزش کشور ما را قبول ندارند/ نگه داشتن یک معلول در ورزش هنر است

ملی‌پوش فوتبال 5 نفره کشورمان گفت: نگه داشتن یک معلول در ورزش و بخصوص شرکت در بازیهای پارالمپیک و مسابقات حرفه ای، هنر است.

زادعلی‌اصغری: مسئولان ورزش کشور ما را قبول ندارند/ نگه داشتن یک معلول در ورزش هنر است

بهزاد زادعلی‌اصغری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص پیگیری تمرینات در این روزهای کرونایی، اظهار داشت: حدود 5 سال است لژیونرم و هم اکنون در تیم کایسری اسپور ترکیه بازی می کنم. احتمال دارد چند ماه دیگر مسابقات در این کشور آغاز شود. برهمین اساس جسته و گریخته تمرین دارم تا آمادگی جسمانی خود را در حد نسبی حفظ کنم تا در اختیار باشگاه و تیم ملی باشم.

وی ادامه داد: تمرین موثر و مستمر در این شرایط کرونایی خیلی سخت است اما تلاش می کنم تمرینات شخصی و اختصاصی خود را به هر نحوی انجام دهم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال 5 نفره در خصوص عدم حضور این تیم در پارالمپیک توکیو، گفت: سیاستی در کمیته ملی پارالمپیک اتخاذ شد تا ورزشکاران مدال آور به بازیها اعزام شوند. هیچ جای دنیا کسی را نمی توانید پیدا کنید که فوتبال را پیش بینی کند. از بزرگان و برترین‌های فوتبال کشورمان سوال پرسیدم که آیا یک دقیقه فوتبال بیناها با چشم باز و سالم، قابل پیش بینی هست یا نه.

وی ادامه داد: همه فوتبالیست‌ها حرفه‌ای اذعان کردند که فوتبال یک ورزش تیمی بوده و غیرقابل پیش بینی است. ولی دوستان و کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک اعتقاد داشتند تیم ملی فوتبال 5 نفره کشورمان در توکیو به مقام سوم و چهارم خواهد رسید. 

زادعلی‌اصغری عنوان کرد: کارشناسان IBSA (سازمان جهانی ورزش های نابینایان) تیم ملی فوتبال 5 نفره ایران را مدعی حضور در فینال می‌دانستند. تمام دنیا در مورد تیم ایران اینگونه فکر می‌کنند ولی مسئولین ورزش کشورمان ما را قبول ندارند. دلیل مدیران ما این است که چرا در تایلند دوم شدیم، اما مهم کسب سهمیه بود که توانستیم دست پیدا کنیم.

دارنده مدال نقره پارالمپیک 2016 ریو با اشاره به اینکه حضور یک معلول در محیط ورزش مهمتر از کسب مدال است، عنوان کرد: یک فرد معلول باید با حضور در محیط ورزشی روحیه اش تقویت شود و کسب مدال اصلا مهم نیست. خیلی کار راحتی است که به معلول بگویند در خانه بمان و دیگر سراغ ورزش را نگیر. نگه داشتن یک معلول در ورزش و بخصوص شرکت در پارالمپیک و مسابقات حرفه ای، هنر است. 

زادعلی‌اصغری با اشاره به اینکه نباید به این راحتی فوتبال 5 نفره نابود شود، گفت: ما قبل از اعزام به مسابقات انتخابی پارالمپیک در بندر گناوه و در هوای 50 درجه و رطوبت 90 درجه اردو برگزار کردیم و تمرین داشتیم. این ظلم است که تیم را به بازیها اعزام نمی‌کنند و بهتر است مردم قضاوت کنند.

وی در خصوص اینکه با تعویق پارالمپیک توکیو امیدواری زیاد شده است، خاطر نشان ساخت: هم اکنون با عقب افتادن بازیها این احتمال به وجود آمده تا تیم فوتبال 5 نفره اعزام شود. امیدوارم در آینده این مشکل حل شود. نباید مسئولان پارالمپیک این بار فرصت را از دست بدهند و باید از حقمان دفاع کنند. آرزو می کنم مدیران به فکر فوتبال 5 نفره باشند و برای رشد و پیشرفت این رشته کمک کنند و آن را به نابودی نکشانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول