اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت فلسطینیان

شهرهای مختلف کرانه باختری و از جمله شهر قدس هم امروز شاهد یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به خانه‌های مردم و بازداشت شماری از جوانان و کودکان بود.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری  و بازداشت فلسطینیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم اشغالگر با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند؛ آنها همچنین چند خانواده در قدس اشغالی را وادار به تخریب خانه‌هایشان کردند و از چند حمله شهرک نشینان تندرو به صحن‌های مسجد الاقصی هم پشتیبانی کردند.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مناطق مختلف استان «بیت لحم» امروز شاهد یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به خانه‌های مردم بود که به دنبال آن با تفتیش خانه و به هم ریختن اسباب و اثاثیه آن سه جوان را بازداشت کردند.

یک جوان دیگر هم از شهرک «کفردان» وابسته به شهرک «جنین» بازداشت شد.

در شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری هم  نظامیان اشغالگر به خانه‌های مردم یورش برده اقدام به تخریب اسباب و اثاثیه آنجا کردند، اما گزارشی از بازداشت شهروندان آنجا منتشر نشده است.

در شهر قدس اشغالی هم امروز یکشنبه نظامیان رژیم اشغالگر چهار جوان از جمله دو برادر را با حمله به خانه‌هایشان بازداشت کردند .

شنبه شب هم نظامیان رژیم اشغالگر سه کودک ۱۴ تا ۱۵ ساله را در سلوان در قدس اشغالی بازداشت کردند.

در شهرک «العیسویه در شمال شرق قدس اشغالی هم جوانان این شهرک با نظامیان رژیم اشغالگر که به آنجا حمله کرده بودند درگیر شدند که در نتیجه آن نظامیان صهیونیست به سمت آنها و اهالی این شهرک گاز اشک آور و بمب صوتی شلیک کردند.

شهرک العیسویه در قدس شش ماهی است که مورد حملات بی امان و رزوانه نظامیان رژیم اشغالگر قرار می‌گیرد که در نتیجه آن صدها شهروند از جمله زنان و کودکان بازداشت شدند و حتی چند نفر از شهروندان به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر چند گروه دیگر از شهرک نشینان با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی امروز از «باب المغاربه» وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و  پس از گشت زنی‌های تحریک آمیز در آنجا از «باب السلسله» خارج شدند. نظامیان صهیونیست همچنین برای ورود نمازگزاران و زائران را به مسجد الاقصی تدابثیر سختگیرانه‌تری وضع کردند.

امروز هم چند ابلاغیه به چند خانواده در قدس اشغالی برای تخریب خانه‌هایشان صادر شده است.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس می‌گوید که رژیم اشغالگر از طریق تخریب خانه‌ها و بازداشت فلسطینی‌ها و افزایش شمار شهرک نشینان برای یهودی سازی قدس و پایان دادن به حضور فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.

او از صلیب سرخ و نهادهای حقوقی بین المللی خواست پیگیر مسائل انسانی شهروندان فلسطین و حملات مداوم اشغالگران به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس باشند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول