اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

احداث 48 کلاس درس جدید در پلدختر

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان گفت: امسال حدود ۱۷ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از اعتبارات سازمان نوسازی استان، با مشارکت خیران و بخش خصوصی هزینه احداث ۴۸ کلاس درس در شهرستان پلدختر می‌شود.

احداث 48 کلاس درس جدید در پلدختر

امیر غفوری نژاد روز یکشنبه در حاشیه دیدار با امام جمعه پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: اداره نوسازی استان لرستان در سال‌های اخیر توانسته ۸۲ فضای آموزشی با ۴۳۹ کلاس درس در سطح استان با اعتباری بیش از ۳۳ میلیارد تومان استاندارد سازی سیستم گرمایشی کند.

وی افزود: حدود ۱۷ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از اعتبارات سازمان نوسازی استان امسال با مشارکت خیران و بخش خصوصی هزینه احداث ۴۸ کلاس درس در شهرستان پلدختر می‌شود.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان لرستان گفت: شهرستان پلدختر از داشتن استخر دانش آموزی محروم است که انتظار می‌رود مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص ردیف بودجه به این موضوع را از فرماندار پیگیری کند.

وی خواستار تعیین زمین مناسب برای احداث فضای آموزشی در روستای سرنجه زیودار بخش معمولان شد و افزود: مدرسه این روستا در جریان سیل ۹۸ از بین رفت که برای بازسازی نیاز به زمین دارد، از این رو انتظار می‌رود مسئولان متولی در شهرستان پلدختر زمین جهت احداث این فضا در اختیار نوسازی استان قرار دهند.

غفوری نژاد یادآور شد: عملکرد نوسازی مدارس استان لرستان در شرایط کرونا در زمینه تعمیرات اساسی مدارس در سطح استان مطلوب بوده و عملیات این پروژه‌ها زودتر از موعد سال‌های گذشته آغاز شده است.

وی افزود: به طور کلی مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به میزان اعتبار تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی در کل استان است، که از این مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شهرستان پلدختر اختصاص پیدا کرده و این پروژه‌ها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: ۱۰ سال است این اداره طرحی به نام آجر به آجر با عنوان از خشت تا بهشت با هدف جذب کمک‌های خرد خیران و مشارکت مردم در این کار خیر در راستای رفع مشکلات فضاهای آموزشی راه اندازی کرده است، که اجرا می‌شود.

غفوری نژاد از شهردار پلدختر که مانع فعالیت پیمانکار پروژه مدرسه 12 کلاسه در حال احداث این شهر شده خواست با اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای ادامه روند فعالیت آن همکاری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول