اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

صالحی: خاطره جمعی ما هرگز نام «کشاورز» را از یاد نخواهد برد

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

صالحی: خاطره جمعی ما هرگز نام «کشاورز» را از یاد نخواهد برد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت. در پیام سیدعباس صالحی آمده است: «خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر  استاد محمدعلی کشاورز موجب تاثر شد. مردم هنردوست کشورمان سالیان متمادی، شاهد نقش آفرینی های کم نظیر او در سینما، تئاتر و تلویزیون بودند و خاطره جمعی ما هرگز نام او را از یاد نخواهد برد. 

اینجانب فقدان این هنرمند  بزرگ را به خانواده ایشان، جامعه هنری و عموم هموطنان تسلیت می گویم و از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه برای آن عزیز از دست رفته و صبر و بردباری بازماندگان محترم را خواستارم.

وزیر فرهنگ همچنین در توییتی برای درگذشت مرحوم کشاورز نیز نوشت: شصت سال با مردم و برای مردم. از نخستین حضور در تئاتر تا امروز. خاطره هامان لبریز از عطر ماندگار اوست. دلمان برای اسطوره های نمایش و سینما تنگ می شود: رشیدی، انتظامی، مشایخی و از امروز کشاورز. خداوند نصیریان را به سلامت دارد! به ایشان و خانواده استاد کشاورز تسلیت میگویم.

*نیلی: نقش آفرینی های بی بدیل زنده یاد کشاورز جاویدان خواهد ماند

حمید نیلی، مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در پیامی بدین شرح نوشت: «انالله و انا الیه راجعون. درگذشت هنرمند نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز، جامعۀ بزرگ و فرهیختۀ هنرهای نمایشی کشور را متاثر کرد.

بی‌شک نقش‌آفرینی‌های ماندگار و خاطره ساز این چهرۀ بی بدیل عرصۀ بازیگری و خلق شخصیت‌های مانا در تاریخ تئاتر و سینمای ایران، تا همیشه در اذهان مخاطبان هنردوست و علاقمندان وی جاویدان خواهد ماند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ستاد اجرایی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، فقدان جبران‌ناپذیر این هنرمند توانمند را به عموم جامعۀ شریف تئاترکشور و خانوادۀ محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و غفران الهی مسئلت می کند.

*نمایش های زنده یاد کشاورز خاطره انگیز بود

پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج نیز در پیام تسلیتی نوشت: «امروز به سوگ استادی نشسته ایم که تا آخرین روزهای زندگی پربارش، از شور و امید لبریز بود. محمدعلی کشاورز؛ ستاره‌ای که با حضور در سال های آغازین فعالیت تماشاخانه سنگلج در نمایش‌هایی چون «چوب به دست های ورزیل»، « لبخند باشکوه آقای گیل،»،  «اسب سفید» و...، برگ‌های درخشانی از تاریخ این تماشاخانه خاطره انگیز را رقم زده است. بسیار مفتخریم که سال گذشته اولین نشان تماشاخانه سنگلج را در پنجاه و چهارمین سالروز تاسیس این تماشاخانه به این استاد بزرگ اهدا کرده‌ایم.

با کمال تاسف و تاثر درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده محترم ایشان، خانواده هنر ایران و اهالی تئاتر  تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول