اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ضرورت رفع ایرادات آموزش مجازی تا آغاز سال تحصیلی آتی

با توجه به آینده نامشخص بیماری کرونا در جهان احتمالاً سال تحصیلی آینده نیز شرایطی همانند سال 99 را تجربه کند بنابراین مسئولان آموزشی استان می‌بایست معایب سیستم آموزش مجازی را بررسی و برای سال تحصیلی آینده تمامی شرایط برگزاری کلاس‌ها از جمله برگزاری حضوری و مجازی پیش‌بینی کنند.

ضرورت رفع ایرادات آموزش مجازی تا آغاز سال تحصیلی آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پس از شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد تعطیلی مدارس در تمام پایه‌های تحصیلی بودیم.

پس از مدتی که جامعه از بهت اولیه شیوه کرونا خارج شد وزارت آموزش و پرورش برای جبران کلاس‌های حضوری اقدام به برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی کرد.

حدود سه ماه است که از این اقدام می‌گذرد و تقریباً تمامی پایه‌های درسی یا سال تحصیلی را تمام کرده یا در حال گذراندن امتحانات پایان‌ترم هستند.

با توجه به آینده نامشخص بیماری کرونا در جهان احتمالاً سال تحصیلی آینده نیز شرایطی همانند سال 99 را تجربه کند.

 

بنابراین مسئولان آموزشی کشور و استان بایستی بر اساس نتایج حاصل‌شده برای سال تحصیلی آتی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهند تا به دو جنبه سلامت و تحصیلی دانش‌آموزان ضربه نخورد.

برای یافتن پرسش این پاسخ که آیا آموزش و پرورش لرستان برنامه‌ای در این حوزه دارد به سراغ معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش لرستان رفتیم.

لزوم توجه  به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در کنار سلامت آنان 

در همین راستا نصرالله بازگیریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: پس از شیوع کرونا برای اینکه دانش‌آموزان از نظر تحصیلی آسیب نبینند علاوه بر آموزش‌های تلویزیون و مجازی در استان اقدام به پخش جزوه‌های درسی کردیم.

وی با بیان اینکه هیچ نوع آموزشی نمی‌تواند جایگزین درس دادن معلم شود، افزود: اما بایستی در نظر داشته باشیم که سلامت دانش‌آموزان نیز بسیار مهم است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: تعدادی از مدارس سطح استان در شهرستان‌های بروجرد، ازنا و خرم‌آباد علاوه بر آموزش از طریق پیام‌رسان شاد در این ایام برای دروس پایه مانند ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی کلاس‌های یک ساعته از طریق نرم‌افزارهای رایانه‌ای برگزار کردند.

 

برگزاری کلاس دروس اصلی برای دانش‌آموزان علاقه مند لرستانی

بازگیریان با اشاره به اینکه پس از 27 اردیبهشت‌ماه بر اساس دستور دولت در مدارس استان دانش‌آموزانی که خود علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های دروس اصلی بودند برای آنان این کلاس‌ها را با تعداد محدود برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش لرستان قبل از آغاز سال تحصیلی سالانه شیوه‌نامه پروژه مهر را تهیه می‌کند و بر اساس آن برنامه‌های سال تحصیلی پیش رو تعیین می‌شوند.

 کارشناسان در پروژه مهر نحوه آموزش در سال تحصیلی پیش رو را تایین می‌کنند

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت امسال در  پروژه مهر که با حضور تمامی مسئولان آموزشی استان برگزار می‌شود معایب سیستم آموزش مجازی بررسی و برای سال تحصیلی آینده تمامی شرایط از جمله برگزاری حضوری کلاس‌ها، برگزاری آنلاین و در نهایت برگزاری کلاس‌های پایه به صورت حضوری و بقیه دروس به صورت مجازی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/85016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول