اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معترضان لبنانی صف خود را از آشوبگران جدا کردند

اهالی طرابلس در شمال لبنان ضمن برگزاری تظاهرات و تأکید بر مطالبات خود اعلام کردند، با آشوب و خشونت روزهای گذشته مخالف هستند.

معترضان لبنانی صف خود را از آشوبگران جدا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیروت پایتخت لبنان روز گذشته (یکشنبه) نیز شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به فساد مالی بود و معترضان طرابلس (در شمال لبنان) هم ضمن تأکید بر مطالبات، مخالفت خود با آشوب و خشونت را اعلام کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، صدها معترض در مرکز بیروت در اعتراض به وضعیت نامنساب معیشت و افزایش قیمت دلار در برابر لیر لبنان تظاهرات کردند.

در طرابلس نیز اعتراضاتی با عنوان «طرابلس شهر صلح است» برگزار شد و معترضان بر رد آشوب و اقدامات خشونت‌آمیز در این شهر در روزهای شنبه و جعمه پیش تأکید کردند.

آنها بر آزادی بیان اما بدون خشونت و آشوب و آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی تأکید کرده و از طرف‌های مربوطه خواستند جلوی خشونت را بگیرند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «اِن‌اِن‌اِی» ، با این حال طرابلس دیشب شاهد اقدامات خشونت‌آمیز محدود مانند  سنگ‌پراکنی به سمت مغازه‌ها، رستوران‌ها یا نیروهای امنیتی در اطراف مقر حکومتی در این شهر بود.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دستور برگزاری جلسه شورای عالی دفاع را در ظهر امروز (دوشنبه) برای بررسی این وضعیت داده است.

طی درگیری‌های جمعه شب گذشته میان نیروهای امنیتی و معترضان به وضعیت معیشتی، بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

در درگیری‌های شنبه شب نیز ۷۲ نفر از جمله ۱۶ نظامی، زخمی یا دچار حالت نفس‌تنگی و  کبودی شدند و  ۱۳ نفر از آنها برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول