اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افول داوری فوتبال در خراسان شمالی / بی‌رغبتی و عدم علاقه‌مندی مشکل اصلی

داوری فوتبال در خراسان شمالی این روزها شاهد چهره‌های جدیدی نیست و به نظر می‌رسد بی‌رغبتی و عدم علاقه‌مندی به این حرفه، چالش‌های جدی را در استان طی سال‌های آینده ایجاد می‌کند.

افول داوری فوتبال در خراسان شمالی / بی‌رغبتی و عدم علاقه‌مندی  مشکل اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برگزاری تمامی مسابقات ورزشی لغو و به‌طور بی‌سابقه‌ای، سکوت در عرصه ورزش حاکم شود.  اما این توقف مسابقات به‌تدریج در حال پایان بوده و فوتبال به‌عنوان ورزش نخست جهان، در حال بازگشت به فعالیت خود است.

داوران به‌عنوان یکی از ارکان مسابقات فوتبال نیز پس از وقفه چندماهه در برگزاری مسابقات، خود را به میادین ورزشی رسانده‌اند تا آمادگی ورزشی برای حضور در مسابقات را مجدداً به‌دست آورند.

بی رغبتی به داوری مشهود است

جهان برقی، رئیس کمیته داوران هیات فوتبال خراسان شمالی در حاشیه تمرینات داوران فوتبال بجنورد در مصاحبه با خبرنگار فارس اظهار کرد: اکنون پس از مجوز برگزاری برخی رقابت‌ها، مجوز داده  شده تا در هر هفته دو جلسه تمرینی برای تقویت آمادگی جسمانی داوران به جهت حضور در مسابقات کشوری برگزار شود.

وی همچنین در ادامه درباره وضعیت داوری فوتبال در خراسان شمالی نیز گفت: پیش از شیوع کرونا، جلسات داوری و کلاس‌های توجیهی با حضور مدرسان فدراسیون برگزار می‌شد و در این جلسات قوانین جدیدی که از طرف فیفا عنوان‌شده، به داوران حاضر تدریس شد.

 

رئیس کمیته داوران هیات فوتبال خراسان شمالی از ثبت ۹۰ داور در استان خبر داد و افزود: از این تعداد داور، حدوداً ۵۰ نفر فعال‌اند که اغلب داوران جوانی نیستند.

وی نسبت به بی علاقگی در داوری ابراز تأسف کرد و گفت: برخورد نامناسب مربیان و بازیکنان با داوران باعث شده تا افراد جدید رغبتی برای ورود به حوزه داوری نداشته باشند.

سمیرا وحیدی به‌عنوان تنها داور لیگ برتری بانوان از خراسان شمالی در حال فعالیت داوری است.

داور لیگ برتری: داوران استان پیگیر نیستند!

وی با اشاره به علت حضور در عرصه داوری گفت: بنده متعلق به یک خانواده ورزشی هستم و از کودکی نیز ورزش می‌کردم و به فوتبال علاقه داشتم اما مدرسه فوتبال بانوان در استان ما نبود.

وحیدی ادامه داد: از سال ۸۳ که فوتسال بانوان وارد استان شد، به‌عنوان بازیکن فعالیت می‌کردم تا پس از ده سال مربیگری فوتسال را پیگیری کردم و از سال ۹۵ که وارد داوری شدم مربیگری را کنار گذاشتم.

این داور فوتبال خاطرنشان کرد: علاقه اصلی من از ابتدا فوتبال بود اما چون فوتبال بانوان در خراسان شمالی نبود به فوتسال روی آوردم و پس از گذشت مدتی به سمت داوری رفتم  و مدارکش حرفه‌ای رشته را گرفتم.

 

وی پیگیری بودن را مکملی برای علاقه‌مندی ورزشی دانست و گفت: داوران بااستعدادی در خراسان شمالی داریم اما برای رشد خود پیگیر نیستند.

وحیدی حضور در عرصه لیگ برتر را علاوه بر استعداد نیازمند حمایت مجموعه‌های مختلف ازجمله هیات فوتبال دانست و گفت: علاوه بر استعداد، پیگیری رشد و پیشرفت از سوی نهادهای متولی ورزشی نیز می‌تواند باعث افزایش انگیزه در داوران شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول