اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

در حمایت از جورج فلوید؛ بیانیه ورزشکاران علیه قانون ممنوعیت زانو زدن در بازی‌های المپیک

ورزشکاران سراسر جهان به قانون کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر ممنوعیت زانو زدن در بازی‌های جهانی معترض و خواستار تغییر شدند.

در حمایت از جورج فلوید؛ بیانیه ورزشکاران علیه قانون ممنوعیت زانو زدن در بازی‌های المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از BBC، جنبش بین‌المللی ورزشکاران براین باور است قانون کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در خصوص ممنوعیت زانو زدن در رقابت‌ها برای حمایت از ضد نژادپرستی نقض حقوق بشر است.

قانون 50 منشور المپیک می‌گوید هر گونه تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در بازی‌های المپیک ممنوع است و ورزشکاران در صورت انجام این حرکات با محرومیت مواجه خواهند داشت.

دستورالعمل IOC که در ماه ژانویه صادر شده می‌گوید این ممنوعیت شامل زانو زدن هم می‌شود این در حالی است که جنبش بین‌المللی ورزشکاران براین باور است که این قانون IOC ضد حقوق بشر است.

در بیانیه‌ای که از سوی این جنبش منتشر شده قهرمانان جهان از جمله کالوم اسکینر قهرمان دوچرخه‌سواری المپیک از انگلیس، علی جواد قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان هم درگیر هستند.

در این بیانیه آمده است: IOC و IPC اخیرا بیانیه‌ای مبنی بر ممنوعیت زانو زدن در بازی‌ها المپیک و پارالمپیک منتشر کرده‌اند که نقض حقوق بشر است. ورزشکاران سراسر جهان با این بیانیه بیدار و خواستار تغییر این قانون شدند.

این فشارهای وارده به IOC به خاطر کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور است که موج اعتراضات را در جهان علیه نژادپرستی به دنبال داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول