اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ایران بدون توجه به احتمال لغو حج، برنامه‌ریزی و آموزش زائران را پیگیری می‌کند

با توجه به اینکه سعودی‌ها به طور رسمی حج تمتع امسال را لغو‌ نکرده‌اند، کاروان‌های سازمان حج و زیارت همچنان روند آموزش و برنامه‌ریزی‌شان را به منظور تشرف زائران به خانه خدا پیگیری می‌کنند.

ایران بدون توجه به احتمال لغو حج، برنامه‌ریزی و آموزش زائران را پیگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که شیوع کرونا در عربستان هر روز بیشتر شده و پادشاه سعودی برای نخستین‌بار قرار است برای لغو حج‌ تمتع جلسه برگزار کند، کاروان‌های کشورمان ‌همچنان در حال برنامه‌ریزی برای تشرف به حج تمتع هستند؛ به طوری که در گروه‌های مجازی کاروان‌های حج امسال، همچنان آموزش‌های لازم به منظور آمادگی زائران خانه خدا برای تشرف به حج ابراهیمی قرار داده می‌شود. به گفته دباغ، مدیر کاروان‌ حج تمتع سال جاری از استان تهران و تیزهوش مدیر کاروان حج تمتع امسال از استان خوزستان «ما بر اساس دستورالعمل سازمان حج و زیارت باید اقدام کنیم و برخلاف برخی اخبار مبنی بر تعطیلی حج تمتع، سازمان حج و زیارت دستور عدم برپایی جلسات غیرحضوری و آموزش‌ها را نداده است، بنابراین همچنان روند آمادگی زائران به حج تمتع انجام می‌شود.»

همچنین روند معاینات پزشکی زائران زیر ۶۰ سال نیز در برخی استان‌ها ادامه دارد. البته با توجه به نامشخص بودن وضعیت حج امسال و ‌پیش‌بینی کاهش سهمیه از سوی سازمان‌ حج ‌و زیارت، هنوز معاینات زائران بالای ۶۰ سال انجام نشده است و به نظر می‌رسد حتی اگر عربستان وضعیت حج امسال را طوری مشخص کند تا بخشی از سهمیه کشورها به حج تمتع مشرف شوند، زائران بالای ۶۰ سال با توجه به خطرپذیری به این سفر مشرف نخواهند شد. علاوه بر این، بیش از ۵۰ درصد زائران زیر ۶۰ سال هستند.

البته به گفته منابع آگاه، حج تمتع امسال لغو شده است و ‌عربستان در اعلام این خبر همچنان تردید دارد و ترجیح می‌دهد کشورها خودشان از حضور در حج انصراف دهند تا سعودی‌ها کمتر متضرر شوند.

به گفته علیرضا رشیدیان، در صورت عدم برگزاری حج تمتع، افرادی که هزینه حج امسال را پرداخت کردند، دیگر مشمول افزایش قیمت حج سال آینده نخواهند شد و در صورت انصراف از سفر به حج سال آینده، هزینه‌های پرداختی آن‌ها بازگردانده می‌شود و پس از ثبت‌نام مجدد باید بر اساس قیمت همان سال به این سفر معنوی مشرف شوند.

به گزارش فارس، در حالی که حدود دو هفته تا اعزام زائران به حج تمتع باقی مانده و عربستان به صورت رسمی لغو حج تمتع امسال را اعلام نکرده است، شورای عالی حج برای وضعیت حج امسال جلسه تشکیل خواهد داد که البته زمان دقیق برپایی این جلسه مشخص نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول