اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از عدالت معتاد تا عدالت جوانمرد

فرشته عدالت که معتاد شود، کمرش خم می‌شود و تنها خود را می‌بیند، محرومان و صاحبان اصلی این انقلاب را فراموش می‌کند، همنشین کاخ نشینان می‌شود تا جایی که خود او نیز روحیه‌اش کاخ نشینی و ویلا نشینی می‌شود.

از عدالت معتاد تا عدالت جوانمرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر اسلامی صدر، فعال سیاسی و رسانه‌ای در یادداشتی نوشت:

«عدالت چرا چشمهایش بسته است؟ چشمهایش را بسته‌اند تا نفهمد که در ترازویش چیست، عدالت را می‌گویم نه ستم را، ستم که حسابش پاک است، چشمهایش که بسته نیست، چهار چشمی دنیا را می‌بیند، همه را می‌یابد و هرگز اشتباه نمی‌کند».

این جملات قابل تأمل در مورد عدالت را مرحوم علی شریعتی گفته است. در تاریخ خوانده‌ایم که بارها عدالت را به مسلخ برده‌اند! اما کدام عدالت به مسلخ می‌رود؟ عدالتی که پاک است، صاف است، زلال است، اصلاً عدالتی که جوانمرد است به مسلخ می‌رود نه عدالتی که دچار اعتیاد و احتیاط شده است!

عدالت معتاد و محتاط را صاحبان زر و زور دوستش دارند، هوایش را دارند، متاعش را می‌رسانند و عطایش را روی چشم می‌گذارند. عدالت مصلحت سنج  و محافظه کار، نتیجۀ اعتیاد و احتیاط عدالت است و مطلوب آنانی که دوست دارند برای ظلم‌شان شبهی از عدالت بسازند و خود را در پوستینش بپیچند تا مصون بمانند.

اصولاً این نوع عدالت در اجرای قانون برای مستضعفین و محرومان خشک و خشن است و در مقابل سرمایه‌داران، سلاطین ثروت و زمین‌خواران با ناز و نوازش برخورد می‌کند.

عدالتی که از یک طرف آسیه پناهی پیر زن ناتوان و کوخ نشین کرمانشاهی از دست منطق بی‌روح و خشن او دق می‌کند و می‌میرد و از طرفی هم همین عدالت ماه‌ها در رسیدگی به پرونده‌هایی مانند زمین‌های هفت‌سنگان و جاهای دیگر تعلل می‌کند.

فرشته عدالت که معتاد شود، کمرش خم می‌شود و تنها خود را می‌بیند، محرومان و صاحبان اصلی این انقلاب را فراموش می‌کند، همنشین کاخ نشینان می‌شود تا جایی که خود او نیز روحیه‌اش کاخ نشینی و ویلا نشینی می‌شود.

در این میان اعتماد مردم است که کم رنگ می‌شود، مردمی که در مقابل همه سختی‌ها ایستادند و از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند و می‌کنند. امروز نیز مردم از دستگاه قضایی زمزمه‌های امید برای برقراری عدالت جوانمردانه، صاف، زلال و شفاف را می‌شنوند. همان عدالتی که قرار است حامی مظلومان باشد، به رشد و توسعۀ کشور در حمایت از همۀ خدمتگزاران پاک و صدیق کمک کند و در برابر تخلف و نابرابری و فساد به سختی سینه سپر کند.

رئیس محترم قوه قضاییه اخیراً در جلسه شورای عالی قضایی در واکنش به گزارش یکی از مسؤولان عالی قضایی کشور درباره استقبال مردم از ورود دستگاه قضایی به تصرّفات غیرمجاز افراد و دستگاه‎ها اظهار داشت: این مسأله درباره همکاران ما در قوه قضاییه نیز صدق می‎کند. مسؤولان استان‎ها باید به شدت مراقبت کنند که برای تأمین مسکن و نیاز کارکنان و قضات، مسیرهای کاملاً قانونی طی شود، چرا که سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت‎های شغلی به قیمت آبروی دادگستری تمام می‎شود.

قطعاً رئیس محترم قوه عدلیه مسیر سخت و طولانی را در پیش دارد، زیرا باید این عدالت را پاک کند و آن را در تراز انقلاب اسلامی قرار داده و آن صلابت علوی را به او بازگرداند.

مردم قزوین سال‌ها است منتظر هستند تا حکم نهایی در ارتباط با پروندۀ هفت‌سنگان صادر شود و بدون شک اجرای حق در چنین پرونده بزرگ و گسترده‌ای، باعث خواهد شد تا طعم شیرین اجرای عدالت به کام مردم استان قزوین و همۀ مظلومان خوش بیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول